Glenmorangie Artisan Cask bliver til Astar

More
15 years 6 months ago #16333 by Golfarne
Duffer skrev:
Lad os få indkøbsprisen - det kunne være ret interessant at vide hvad en dansk forhandler tjener på den.

Jeg skal ikke blande mig i prissættelser i danske butikker, men det kan da godt skyldes andre omstændigheder, at priserne er forskellige i de forskellige forretninger.
Jeg kunne da godt forestille mig, at der kan forekomme parallel import af whisky, hvorfor ikke.
Hvordan kan en butik sælge Ardbeg Renaissance We've Arrived, for 336,00 kr.
og en anden forretning skal have 525,00 kr. en forskel på 189,00 dk.
Jeg regner med, at forretningen der tager 336,00 også tjener på at sælge omtalte flaske.
Derfor min påstand om feks. parallel import.
Det kan vel ikke undre at jeg kun har betalt de omtalte 336,00 kr.

Venlig hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16334 by MLP
Der er så mange faktorer i spil hvad det angår,
antal bestilte flaske, fysisk eller internet "lager" butik, antl ansatte, indkøbs tilbud, forventet salgs tal med flere..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16336 by Duffer

Hvordan kan en butik sælge Ardbeg Renaissance We've Arrived, for 336,00 kr.og en anden forretning skal have 525,00 kr.

Må man spørge hvilken dansk butik der sælger den til 336 DKK? - for det lyder unægtelig som en forkert prissætning eller et salg næsten uden fortjeneste... :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16337 by Golfarne
Hej Duffer.
Prøv at se under den tråd som du har startet som hedder Ardbeg Renaissance.

www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=3140

Jeg har ligeledes købt Ardbeg Almost There til samme pris, og jeg tror ikke at de sætter penge til.
Iøvrigt var det så vidt jeg husker Karl Ejnar som ledte mig på sporet af denne Ardbeg til den noget nedsatte pris.

Hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16340 by dmwa
Jeg vil da gerne give et bud på indkøbsprisen - så må vi se, om min fornemmelse for markedsøkomomi er bedre end BigMacs lommefilosofier.... (Jeg mener, at det står 1-0 i mit favør)

Citat: Vores pris bliver ca. 565,- kr
kan købes i butikken fra i morgen, personligt er jeg først at finde i butikken fra Mandag.
Citat slut

Det betyder, at prisen excl. moms er DKK 452,00 - spiritusafgiften er DKK 60 (hvis oplysninger ført i tråden er korrekte omkring alkoholstyrke og 70 cl). Så er vi nede på en ren pris excl. afgifter på DKK 392,00. Den danske forretening vil på en flaske som denne nok tjene lige under DKK 150 - så jeg vil skyde på, at indkøbsprisen ligger lige omkring (snarere under) DKK 250 + afgift DKK 60.

I UK er prisen excl. moms GBP 44.74 - afgift på ca GBP 8 = GBP 32.74 i forretning = ca DKK 311 minus deres fortjeneste på ca DKK 50 - så ender vi på samme indkøbspris renset for moms og afgifter på ca DKK 250,00

Så hvis vinhandleren "tør" / vil indikere, om det er helt ved siden af - så kan vi jo afgøre, om det står 1-1 eller 2-0 :lol:

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

BigMac - pas nu på at din PC kan holde til, at du SIDDER på den....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16341 by MLP
:D

nu er det jo ikke mig der er chefen, så det er eller ikke mit sted at aflevere en indkøbs pris,
men 250 noget under den reele indkøbspris.

det jeg kan fortælle er at den pris vi får er incl afgift men excl moms,
men da i ikke kender % udregningen for vores fortjeneste kan i heller ikke trække momsen fra,
da den bliver udregnet fra indkøbs prisen og ikke salgsprisen.

så med andre ord

- indkøbs pris incl afgift
- ligger moms til ( indkøb x 1,25%)
- ligger fortjeneste til ((indkøb x moms) x fortjeneste %)
= salgs pris

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16343 by Macdeffe
Jeg har aldrig set moms opgivet af andet end total prisen ?

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16344 by Duffer

men 250 noget under den reele indkøbspris.

Vi sætter den højere - 300 kroner

- ligger moms til ( indkøb x 1,25%)

Ved en indkøbspris på 300 DKK afregnes momsen så til 3,75 DKK? - (Der skal vist stå "indkøb x 1.25")

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16345 by MLP
ja det skal der,
og 300 er stadig et stykke under :P

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16347 by dmwa
Hej alle
Nu skal vi jo lige tale "samme sprog" - når jeg snakker indkøbspris, så er det den pris, den handles til ved første led i Danmark. MLP er åbenbart ikke første led, da de køber inkl. afgift - der må derfor også ligge en avance hos importøren. Så jeg vil stadig holde på, at den pris, som producenten får i Skotland er omkring DKK 250,00 uden afgifter og moms.

MacDeffe - der er mange måder at regne på - det som MLP ´s forretning gør, er jo blot at beregne en avance ud fra et kendt beløb - i dette tilfælde indkøbsprisen inkl. moms - der så tillægges f.eks. 40%. I de 40% er der naturligvis også moms af avancen, da salgsmomsen jo udgør 20% af salgsprisen.

Andre vinhandlere bruger indkøbsværdien uden moms - og lægger så f.eks. 60% oveni.

(Ovennævnte avance % er meget variable fra butik til butik, og ovenstående er kun illustrerende som eksempel - ligesom der også er slagtilbud, hvor avancen er noget lavere).

Det kan lyde højt at tjene f.eks. DKK 125 på en flaske whisky - men det er nok cirka den avance, der skal til, hvis en forretning skal køre med lønninger, butiksleje, løbende omkostninger etc. Et supermarked der sælger mælk til DKK 6 kan naturligvis ikke tjene meget - men her er det mængden, der tæller - det er det ikke på spiritus.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16360 by MLP

Jeg har aldrig set moms opgivet af andet end total prisen ?

MacDeffe


Det samme om man regner momsen til før eller efter fortjenesten,
men hvis man ikke kender fortjeneste procenten, så kan man heller ikke regne sig frem til indkøbs prisen excl. moms.

men Dmwa har sådan set forklaret det ret så fint synes jeg.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16629 by LochLading
Glenmorangie Astar købt i Metro Århus 445,- incl moms... ( 585,- hos Juul ´s - bare for at henvise til tråden om juuls priser).
Og en flaske Ardbeg Renaissance 338.- incl moms( der er den rigtige pris duffer!!!) (499.- hos juuls)
De andre glenmorangie ( Lasanta - Quinta Ruban - Nectar Dòr ) er på tilbud i metro til ca 280.- og det er incl moms....

vh Henrik

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16631 by Duffer

der er den rigtige pris duffer!!!

Jeg må have mig sådan et Metro kort.... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16634 by Macdeffe
Da man kan spare på meget andet end whisky i Metro, undrer det mig at Duffer ikke har fået det kort endnu :p.

Spøg tilside. Alt i alt er udvalget i Metro begrænset til 15-20 destilleriaftapninger (sidst jeg var der), og hvis man vil have dem fås de sikkert ikke meget billigere andre steder. Det ser ud til at deres udvalg af LVMH whiskyer er ret stort

Selv er jeg ikke meget for Glenmorangie's finishes. De er ikke blevet bedre efter de er kommet i fancy flasker og har fået nogle underlige franske binavne.

Ellers syntes jeg Glenmorangie gør det meget godt når de holder sig i "bourbon" afdelingen. Her har der efterhånden været en del forskellige aftapninger, inkl. den (dem) man selv kunne tappe på destilleriet, new wood, etc.

Astar er et af de nyere skud på stammen, og da vi for nylig var en flok på Al Jones' whiskytur til London, fik vi den som smagsprøve på Vintage House. De fleste gav den meget positive kommentarer i forbifarten

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16644 by Golfarne
Hej til alle .
Har lige været i Metro.
Ardbeg Blasda koster 383,00 Kr. incl moms.
Så Duffer der er endnu en grund til at få et kort til Metro.
Jeg mener at den ordinære pris ligger på ca 500,00 Kr.

Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16657 by Duffer

Selv er jeg ikke meget for Glenmorangie's finishes.

Jeg køber aldrig finishes....

Astar er et af de nyere skud på stammen, og da vi for nylig var en flok på Al Jones' whiskytur til London, fik vi den som smagsprøve på Vintage House. De fleste gav den meget positive kommentarer i forbifarten

Astar og Signet er de eneste der har interesse fra den nye serie - og min forhandler sælger Astar til nøjagtig samme pris som Metro.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16658 by Duffer

Ardbeg Blasda koster 383,00 Kr. incl moms.
Så Duffer der er endnu en grund til at få et kort til Metro.

Tak for info - men Blasda er nedvandet til 40% :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.248 seconds