Port Ellen -TOMC.

More
15 years 8 months ago #15722 by Golfarne
Port Ellen -TOMC. was created by Golfarne
Hej til alle.
Har været på besøg hos Calle i Flensburg.
Fandt 2 forhåbentlig herlige flasker Whisky.
Douglas Laing The Old Malt Cask.
Port Ellen 21 år distilled september 1979 bottled april 2001 50 % abv. 102 €. (760 kr.)
Den ansvarlige i vin afdelingen fortalte, at han havde ca. 5 kasser tilbage, han fortalte at det var et rent tilfælde at han havde fundet dem, papkasserne så jeg, de lignede noget der havde været gennem et ophørsudsalg, det var ikke en vare der stod på hylderne,
nej jeg fandt dem faktisk selv i butikken, mit whisky øje fangede en lukket kasse, med
det kendte grønne logo på siden.
Port Ellen 23 år distilled januar 1978 bottled september 2001 50 % abv.114 €. ( 850 kr.)
Denne flaske havde han under 10 tilbage, der stod 2 papkasser på gulvet den ene var ikke helt fyldt. Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken med det antal jeg opgiver her, men
jeg kan oplyse at de er lavet i begrænset antal.
21 år er oplyst på flasken 1 af 636 flasker.
23 år er oplyst på flasken 1 af 764 flasker.
Findelønnen kan indsættes på min konto i Whisky banken.

Hilsen

Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15723 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Port Ellen -TOMC.

Fandt 2 forhåbentlig herlige flasker Whisky.


I følge malt maniacs er de ganske hæderlige.

1978'eren får 86/100 point
1979'eren får 85/100 point

Mvh EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15724 by Duffer
Replied by Duffer on topic Port Ellen -TOMC.

Port Ellen 21 år distilled september 1979 bottled april 2001 50 % abv. 102 €. (760 kr.)Den ansvarlige i vin afdelingen fortalte, at han havde ca. 5 kasser tilbage, han fortalte at det var et rent tilfælde at han havde fundet dem, papkasserne så jeg, de lignede noget der havde været gennem et ophørsudsalg, det var ikke en vare der stod på hylderne,
nej jeg fandt dem faktisk selv i butikken, mit whisky øje fangede en lukket kasse, med
det kendte grønne logo på siden. 21 år er oplyst på flasken 1 af 636 flasker.

Rent tilfælde - hmmm... Det er fordi forretningen i Süderlügum er lukket og nu flytter de hele varesortimentet til Flensborg.
Jeg har vist selv den 1979'er og vil påstå det er lidt af et kup.
Prisen er set til 149 € - 169 € andre steder, hvilket vel også er niveauet for en Port Ellen af den alder.

Her er lidt smagsnoter fra Serge:
Port Ellen 21 yo 1979/2001 (50%, Douglas Laing OMC, 636 bottles) Colour: straw. Nose: much cleaner, with a very nice smoke, citrus, lemon juice, new tyre"¦ Gets a bit herbal, grassy. Very nice and rather pure and fresh. Mouth: sweet attack, with some nice peat on lots of lemon juice and a dash of white pepper. Gets peatier and peatier. Not overly complex but very enjoyable. Funny salty note. Nice one! 89 points.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15728 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Port Ellen -TOMC.
Hej til alle.

Duffer skriver:
Rent tilfælde - hmmm... Det er fordi forretningen i Süderlügum er lukket og nu flytter de hele varesortimentet til Flensborg.

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvad jeg kan havde hørt, men jeg fik det indtryk at det var 2 partier som han var kommet i besiddelse af, fra en anden leverandør, og ikke overført fra forretningen i Süderlügum, men jeg kan tage fejl.
Jeg fik det indtryk at han var lidt stolt over at kunne præsentere dette tilbud, med en lidt heldig hånd, jeg tror ikke jeg tager helt fejl når jeg påstår, at han faktisk var pavestolt
over at kunne præsentere tilbudet.

Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15731 by Hering
Replied by Hering on topic Port Ellen -TOMC.
Umuligt. Duffer tager aldrig fejl!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago - 15 years 7 months ago #15732 by Duffer
Replied by Duffer on topic Port Ellen -TOMC.

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvad jeg kan havde hørt, men jeg fik det indtryk at det var 2 partier som han var kommet i besiddelse af, fra en anden leverandør, og ikke overført fra forretningen i Süderlügum, men jeg kan tage fejl.
Jeg fik det indtryk at han var lidt stolt over at kunne præsentere dette tilbud, med en lidt heldig hånd, jeg tror ikke jeg tager helt fejl når jeg påstår, at han faktisk var pavestolt
over at kunne præsentere tilbudet.

Det kan være du har ret - men hvis det er er Marc du har talt med, skal det nok passe.
Jeg købte min flaske januar 2007 efter de havde haft status og der fandt "de ved et tilfælde" lige et par flasker i baglokalet... :-)
Men mener ikke der var to kasser dengang.
Uanset hvad - så tror jeg du har gjort et godt køb :-)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 15 years 7 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15733 by Lading
Replied by Lading on topic Port Ellen -TOMC.

Jeg fik det indtryk at han var lidt stolt over at kunne præsentere dette tilbud, med en lidt heldig hånd, jeg tror ikke jeg tager helt fejl når jeg påstår, at han faktisk var pavestolt
over at kunne præsentere tilbudet.

Hilsen
Golfarne


Han kan jo også bare være en god sælger :wink:

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15757 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Port Ellen -TOMC.
Hej til alle.
Duffer skrev:
"Det kan være du har ret - men hvis det er er Marc du har talt med, skal det nok passe."

Min kone påstår at han hed Marc, jeg kan ikke huske det, han talte meget godt dansk.

Lading skrev:
"Han kan jo også bare være en god sælger."

Er man en god indkøber, skal man også være en god sælger, ellers hober det sig op.

Han var meget tilstede, uden at forsøge at sælge noget jeg ikke havde vist interresse for, og det følte jeg var meget rart.

Hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26157 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Port Ellen -TOMC.
Til Daniel.
Her kan du læse det indlæg jeg skrev omkring det tidspunkt hvor jeg købte de 2 flasker.

Venligst
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26159 by DanielChristensen
Replied by DanielChristensen on topic Port Ellen -TOMC.
Takker. Det ser spændende ud! Og bestemt nogle spændende flasker!

Ærgerligt man ikke kommer mere til Tyskland :-D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.179 seconds