Nikka Yoichi 12 år 45%

More
13 years 1 month ago #22898 by Vejgaard
Jeg er stadig meget ny på det her felt men vil rigtig gerne lidt rundt om det hele, derfor har jeg kig på noget japansk Whisky som hedder Nikka Yoichi 12 år 45%, og har fundet den hos www.Danwhisky.dk

www.danwhisky.dk/shop/nikka-yoichi-12-467p.html

men smager det godt? som skrevet er jeg lidt ny på området og har rent faktisk ikke smagt så mage forskellige endnu.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22899 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Nikka Yoichi 12 år 45%
Jeg har ikke smagt så meget japansk whisky, men havde da en Yoichi 10yr fadstyrke for nogle år siden, der var en af favoritterne

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22900 by Duffer
Replied by Duffer on topic Nikka Yoichi 12 år 45%
Ganske hæderlig dram, men man kan sagtens finde whisky af samme standard til det halve - 565 kroner er trods alt en slat penge for en nedvandet 12-års whisky.
Til sammenligning kan du få en udmærket HP til 285 kr her: juuls.dk/get/16498.html
Og en endnu bedre 18-års til 475 kr. her: juuls.dk/get/16499.html

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22902 by Vejgaard
Replied by Vejgaard on topic Nikka Yoichi 12 år 45%
1000 tak fordi i svare på mine spørgsmål, som der helt sikkert kommer mange flere af :roll:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22907 by Larsenal
Replied by Larsenal on topic Nikka Yoichi 12 år 45%
Jeg tømte en flaske for et år eller to siden og var meget begejstret for den.

Jeg købte den faktisk på baggrund af en smagning. Lækker og rund med et snert af røg - men ikke mere, end mine røgallergiske venner kunne håndtere det.

Vil du kaste dig ud i japansk whisky, er det bestemt et godt sted at starte. Og 565kr er bestemt ikke dyrt. Jeg gav vist tæt på 700 for den.

Et alternativ er Yamazaki 18 års - en sød sherrysag, der dog kan virke en smule kedelig sammenlignet med de tunge sherrydramme, som nogle af os sværger til.
Ofte er den dog for dyr herhjemme - find den evt. tax free på en rejse.

Herudover vil jeg give Duffer ret. HP 18 er nok en af de bedste dramme, du får i denne prisklasse.

MVH

Kenneth

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.252 seconds