Ardbeg

More
17 years 1 month ago #11187 by uldall
Ardbeg was created by uldall
Ardbeg Almost There :D

Var et smut i Rendsburg igår for at besøge Hr. Krüger på Whisky Auction.
Mens vi stod i hans bar og en af verdens største minifl. samling og nød en Tobermorry, ja i hørte rigtig, en aft. Krüger selv havde fået hjem. som smagte markant bedre end den udskældte No Age el. 10 års O.B. aft. nå schwam drüber.

GLS pakketr. havde været der tidligere på dagen med Krügers tildeling nemlig KUN 10 flasker Ardbeg Almost There, kunne jeg købe en? ingen problem 59€ el. ca kr.440,00 blev lagt på bordet.

Vel hjemkommet til DK, fruen var gået ti køjs, flåede jeg proppen af, nu skulle der duftes og smages :P Måske endda Danmarkspremiere?
Ardbeg Almost There
Destill. 1998 - 3rd release Bottled 2007 54.1% Committee Aproved.

Duften markant ardbeg smoke og peat flot klædt på af rå marcipan syrlig æble? mørk chokolade lækker, lækker.

Smagen som duften, nu mere vanille agtig sødme , fra Jack D. tønder?utrolig tyk/ chremet i munden, udvikler sig hele tiden mens den står i glasset og får luft.

Eftersmag længere kaffe /chokolade, dejlig afslappet røg, bolværk i ganen.
Very Young, Still Young, og så nu :D
Den nye ten i 2008 kan kun blive STOR jeg glæder mig.

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11188 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg
Gad vide om aftapningen er en 9 års eller måske kun en 8 års?
For at være en 9 års ,så skal den j o være destilleret januar/februar 1998.
Lige en tanke, nogen der ved det mere præcist?

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11192 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg

Gad vide om aftapningen er en 9 års eller måske kun en 8 års?
For at være en 9 års ,så skal den j o være destilleret januar/februar 1998.
Lige en tanke, nogen der ved det mere præcist?


Hvis man ser på hvad de danske importøres (ingen nævnt, ingen glemt) :wink: fjende nr.1 skriver om 'Still Young', så må 'Almost There' være en 9års
www.royalmilewhiskies.com/produc ... 0000028171

Glæder mig til den nye - håber lidt af 'biddet' fra 'Very Young' er tilbage :)

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11193 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg

Hvis man ser på hvad de danske importøres (ingen nævnt, ingen glemt) :wink: fjende nr.1 skriver om..../claus


Hadet af nogle, men elsket af mange :-)
www.whiskymag.com/awards/icons_o ... e_year.php
Man kan ikke være venner med alle :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11194 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg

Hvis man ser på hvad de danske importøres (ingen nævnt, ingen glemt) :wink: fjende nr.1 skriver om..../claus


Hadet af nogle, men elsket af mange :-)
www.whiskymag.com/awards/icons_o ... e_year.php
Man kan ikke være venner med alle :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11195 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg

Hvis man ser på hvad de danske importøres (ingen nævnt, ingen glemt) :wink: fjende nr.1 skriver om..../claus


Hadet af nogle, men elsket af mange :-)
www.whiskymag.com/awards/icons_o ... e_year.php
Man kan ikke være venner med alle :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11196 by per
Replied by per on topic Ardbeg

Hvis man ser på hvad de danske importøres (ingen nævnt, ingen glemt) :wink: fjende nr.1 skriver om..../claus


Hadet af nogle, men elsket af mange :-)
www.whiskymag.com/awards/icons_o ... e_year.php
Man kan ikke være venner med alle :wink:



Budskabet gik rent ind, alle 3 gange... :D :D :D :roll:

vh

per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11197 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg
Almost There, nu på Whisky Auction.

Mon ikke det er Krüger selv der har sat den på? Spændende hvad den løber op i :|

slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11198 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg
whiskyauction.com/cgi-bin/auctio ... item=IM016

Der kom du mig i forkøbet...

Tror også det er Krüger selv der har sat den på auktionen...en lille test sikkert, så han kan se hvad han skal tage for de andre 8 :(

Kan ikke huske hvor jeg læste det, men der gik da en overgang rygter om at han selv bød visse artikler op i pris, og selv havde varer til salg...det er så nok hermed bekræftet :?

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11199 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg
Har også hørt rygtet; men måske brønid fra hvem ved jeg at sprede sådan et rygte.

Havde muligheden for at spørge ham i fredags, men min etikette forbød det. Jeg har handlet hos Krüger de sidste 6 år uden problemer, og tror ikke han ville kaste smuds på branchen eller sig selv, ved at byde sine egne ting op.
Han har f.eks. aldrig sat sine egne aft. som, Eidora, Baffo eller Ship serien på bud.

Krüger er hvad jeg vil kalde et pænt og respektabelt menneske, ingen snavs der.
Jeg kan ikke se noget odiøst i han sætter nogle af sine egne ting på auction, jeg har da selv ting på auctionen af og til, og ifølge budreglerne er det strengt forbudt at byde på sine egne flasker, skulle det ske bliver du blaklistet straks.

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11200 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg

Har også hørt rygtet; men måske brønid fra hvem ved jeg at sprede sådan et rygte.


Nej, rygterne kan godt være noget spredt af en der har haft ondt i den 'sydlige del af ryggen'... :(

Jeg har handlet hos Krüger de sidste 6 år uden problemer, og tror ikke han ville kaste smuds på branchen eller sig selv, ved at byde sine egne ting op.
Han har f.eks. aldrig sat sine egne aft. som, Eidora, Baffo eller Ship serien på bud.

Krüger er hvad jeg vil kalde et pænt og respektabelt menneske, ingen snavs der.


Jeg byder også jævnligt på hans auktion og har også kun haft gode oplevelser med ham, og ville derfor også slemt skuffet hvis jeg skulle finde ud af andet. Bla. mistede jeg en pakke dernede fra på et tidspunkt (fragtfirmaet's skyld), men der var ingen brok overhovedet - jeg fik mine penge tilbage pronto efter jeg havde meldt pakken savnet. :)

Dog er det nok stadig ikke nogen tvivl om at det er hans 'Almost There' der er på auktionen - der er nok næppe andre i DE der har kunne nå at få den med på auktion med så kort varsel...

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11201 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg
Det tror jeg også det er, lige som jeg tror min åbne flaske er den eneste i DK :roll:
Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11202 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg
Kan også se at den endnu ikke er udbudt til salg på Ardbegs hjemmeside i Shoppen?
Ligeså ser den heller ikke ud til at være repræsenteret på Whiskymessen i næste uge.
Men glæd jer den er en Ægte God Ardbeg med hvad dertil hører, den nye Ten næste år bliver helt sikkert et HIT :D
Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11204 by BH
Replied by BH on topic Ardbeg
Der er allerede en til salg på whiskyauction.com/

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 weeks ago #11226 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg
for at blive i Ardbeg-ånden i denne tråd er 'hysteriet' nye nye højder

PING 1... nu 12.500kr.
www.juuls.dk/get/18578.html

PS: (specielt til importørerne) det var ikke et godt tilbud, der blev linket til denne gang...kun et alt for dyrt køb :lol: :lol:

AlmostThere nu set hos Weinquelle til 49.95euro
www.weinquelle.com/fotos/s7247.jpg

(bare rolig, importør - de sender ikke til udlandet) :lol:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11252 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg

AlmostThere nu set hos Weinquelle til 49.95euro

Ja og budt op i nu €65 på whiskyauction , da det meste af verden byder på whiskyauction, kan prisen sagtens komme noget mere op, det er ikke sikkert almost there når ud i alle hjørner i denne grumme verden vi lever i, så for nogle er W. auction måske den eneste mulighed :cry:

Ifølge Ardbeg's hjemmeside bliver den sat til salg i online shoppen fra mandag d. 26/3 07.

PING 1... nu 12.500kr.
www.juuls.dk/get/18578.html

Kære Claus alt i livet er afhængig af udbud og efterspørgsel, både priser kærlighed :lol:
Kan Juul's få kr.12000,00 for flasken ser jeg ikke noget forkert i det, du har før ytret dig om at der en grænse for hvad du vil betale, helt fint sådan er vi heldigvis forskellige, undertegnede kunne da godt finde på at byde højt og det enda temmelig højt hvis der er noget jeg er interesseret i.
Men det gælder altså også om at finde de gode bud, og det mener jeg det var , da jeg købte Ardbeg Ping 1 til kr.2600,00 i 2004. :D
Jeg har smagt den flere gange og det var og er et godt køb jeg gjorde.

At Juul's sætter den op i denne pris har jo sikkert noget at gøre med at JIM Murray giver den 97 point i biblen 2007, altså det samme som D. laing OMC ardbeg 1975- 2000 25 års, og at der kun er få flasker tibage på verdensplan af verdens bedste WHISKY.
Whisky nydere er i stand til alt, og er der nogen der vil give kr 11000,00 for min sidste Ardbeg ping 1, så er den til salg :wink:

Husk derude sæt pengene i whisky, det er der forrentningen er, ikke i banken eller op og ned :aktier :roll:

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11253 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg

Kan Juul's få kr.12000,00 for flasken ser jeg ikke noget forkert i det, du har før ytret dig om at der en grænse for hvad du vil betale, helt fint sådan er vi heldigvis forskellige, undertegnede kunne da godt finde på at byde højt og det enda temmelig højt hvis der er noget jeg er interesseret i.
Men det gælder altså også om at finde de gode bud, og det mener jeg det var , da jeg købte Ardbeg Ping 1 til kr.2600,00 i 2004.
Jeg har smagt den flere gange og det var og er et godt køb jeg gjorde.


Jamen, jeg er så sandelig enig i at det er et godt køb. :D
Vi havde Ping 1 på smagning i AWL på et tidspunkt, og det er sole-klart en KLASSE-dram. Der var en slat tilovers som vi holdte auktion over og derpå delte...virkelig lækkert!! :P

Idag er jeg også ked af jeg ikke købte en Ping 1 til den fordelagtige pris af ca. 2600, men 12.000 idag??? nej, det tror jeg ikke...Jeg erhvervede mig istedet senere en 'Flying Turf' som jeg dog stadig har tilgode at smage :D
Min grænse ligger nok omkring en 3-4.000 tror jeg, men heldigvis kan man stadig få meget god whisky inden for den prisramme.

At Juul's sætter den op i denne pris har jo sikkert noget at gøre med at JIM Murray giver den 97 point i biblen 2007


Jamen, jeg er da slet ikke i tvivl om at 97p har gjort noget ved prisen - og så det generelle 'Ardbeg 70'er-single-cask-kult-hype', som man også selv er faldet lidt for... :oops: Jeg synes dog at siden jeg i 2005 begyndt at bruge whiskyauction, så er Ardbeg-priserne virkelig for alvor skudt i vejret

Husk derude sæt pengene i whisky, det er der forrentningen er

Ja, og man kan da næsten kun håbe på at 'Flying Turf' bliver rated lige så højt, for så er min da også til salg for en 10-12.000 :lol:

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11254 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg

...Jeg erhvervede mig istedet senere en 'Flying Turf' som jeg dog stadig har tilgode at smage

Glæd dig til den Claus, det er også en fremragende dram. og helt skkert ryger den også op i prisen.
Som du skriver er Ardbeg fra 70 erne helt Hippe ude i den store verden, for hver gang en af flaskerne tømmes stiger priserne på gl. Ardbeg.
Hvad vi fik fortalt på Destilleriet sidste sommer så er der under 50 fade tilbage med 70 er destiilat.
Tappet som Cask S. enkelt fads aft., måske ca. 12000 til 14000 flasker ialt til for deling på verdensplan :cry:
Så jo Ardbeg

'Ardbeg 70'er-single-cask-kult-hype'

vil helt sikkert stige i pris.

Mød op på Jones's Ardbeg smagning i efteråret, drik og hver med til at udrydde det "Gamle Guld"

Pludselig er der kun Ardbeg fra 1997 og frem at drikke :wink:

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11255 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg

Mød op på Jones's Ardbeg smagning i efteråret, drik og hver med til at udrydde det "Gamle Guld"


Det lyder som en god idé :D
Hvornår, hvordan, hvorledes?


...og nu har vi jo forhåbentlig også snart en 2. halvleg (Ard'en'beg) der skal afholdes??
:wink:
KarlEjnar?

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11259 by jones
Replied by jones on topic Ardbeg
Holder jeg Ardbeg smagning til efterår?

Det er også en nyhed for mig!

Det eneste der er planlagt til efterår er to Whisky Bible smagninger med whisky som har opnået mindst 94 point i 2007 udgaven af Jim Murrays bog.

Den 6.10. er der to Ardbeg på programmet:

Cadenhead's 12 år, 46%, 95 point, Jim skriver: "The complexity astonishes."

Old Malt Cask 25 år, 1975, 50%, 97 point "The best independent bottling of whisky of all time"

Den 24.11. er der een Ardbeg:

1977, 24 år, 46%, 96 point "One of the greatest experiences - whisky or otherwise - of your life"


Det gør dem næppe til "Ardbeg smagninger."

Begge dage er allerede overtegnet, men de tilmeldte skal først betale omkring den 1. august, så man kan godt komme på venteliste og håbe.

For tilmelding eller komplette menuer, kontakt mig direkte på whiskySNABELAstofanet.dk


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11261 by Likeavulin
Replied by Likeavulin on topic Ardbeg
Hej Al

Må jeg godt have lov at spørge hvor du har købt OMC, 1975 og OB 1977 og til hvilken pris.

Jeg går lidt og overvejer at hoste op med en mindre formue for en flaske af de gamle Ardbeg's. Spørgsmålet er jo bare hvilken det i så fald skal være, og hvor man skal købe den.

JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11262 by jones
Replied by jones on topic Ardbeg
Jeg købte begge flasker da de var nye i 2001. Jeg kan ikke huske hvor eller priserne, men det var markant under det som man skal give for dem idag (hvis man overhovedet kan opdrive dem).

Jeg ville gå efter OMC'en først. '77 har en atypisk sødme som er spændende, men ikke lige det man opsøger Ardbeg for.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11273 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Ardbeg
Hvad med PING no 1 ?

Den ligger da aller øverst i JM's bibel

sammen mned en OMC og noget bourbon

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11275 by Likeavulin
Replied by Likeavulin on topic Ardbeg
Hvad med PING no 1 ?

Hehe, så skal jeg nok lige røve en bank først! :shock: :cry:

Det er forresten dig der har lokket mig i fordærv. Den 72'er til mini Ardbeg smagningen smagte efter mere. Jeg er dog bange for, at jeg ikke har råd til en magen til. Lillemor har slet ikke forståelse for at man kan give så mange penge for noget gammelt sprut :lol:

Jeg overvejer lidt en OB 1978. Det er jo mit fødselsår. Er der nogen der har er faring med de forskellige tappe år?

JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago - 17 years 2 weeks ago #11277 by dmwa
Replied by dmwa on topic Ardbeg
På McTears Whiskyauktion i Glasgow torsdag den 28. marts 2007 er der en Ping 1 under hammeren - vurderingsprisen er GBP 500 - 700. Se Lot 373 enten på www.mctears.co.uk - eller download kataloget i pdf-format på www.whiskybids.com .

Der er masser af gode sager - og man kan nu også være med online - man skal bare lige have en bekendt, der kan hente flaskerne for sig..... Så der er ikke mange undskyldninger for en god handel.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming
Last edit: 17 years 2 weeks ago by dmwa.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11278 by Peteys
Replied by Peteys on topic Ardbeg

Det er forresten dig der har lokket mig i fordærv. Den 72'er til mini Ardbeg smagningen smagte efter mere.


Det var så en 73,
Men så er det også bare for at være pedantisk ;-) :?
Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11279 by uldall
Replied by uldall on topic Ardbeg

Holder jeg Ardbeg smagning til efterår?

Ja da Hr Jones! OMC 1975 og OB 1977, det er da en "Ardbegsmagning" :wink:
Resten er da kun "fyld".
Jeg købte 2 flasker OMC 97point på E-bay i 2003 gav ca kr.2500,00 pr.stk. for dem, ligeledes købte jeg 2 flasker OB 1977 96 point hos Weinquelle i 2002 og gav dengang 100€ pr. stk. afhentet i Hamborg. Har stadig "lidt på hylden".
Forøvrigt er der altid en OB 1977 på whiskyauction, opnår som regel et bud i nærheden af 200€.

Jeg overvejer lidt en OB 1978. Det er jo mit fødselsår. Er der nogen der har er faring med de forskellige tappe år?

Kan også fås på Whiskyauction, glimrende dram, havde den på smagning op mod en G&M 1978 begge to 43% i Fredericia Whisky Golf & Gourmandise Society i 2004,såvidt jeg husker blev OB eren dømt til den bedste.
Så JC kun pengepungen eller konen sætter begrænsningen :lol:
Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 weeks ago #11293 by Likeavulin
Replied by Likeavulin on topic Ardbeg

Så JC kun pengepungen eller konen sætter begrænsningen


Hehe, det er nok meget godt hun er der til at holde mig lidt i ørene. :P

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11314 by Hans-Henrik
Replied by Hans-Henrik on topic Ardbeg
Så er Ping 1 gået på McTears for 8500kr inklusiv salærer

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11315 by dmwa
Replied by dmwa on topic Ardbeg

vurderingsprisen er GBP 500 - 700. Se Lot 373 enten på www.mctears.co.uk - eller download kataloget i pdf-format på www.whiskybids.com .

Ja - fik hammerslag på GBP 650.00 + det løse. Blev i øvrigt solgt til en køber via Online Internet auktionen.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.390 seconds