Glen Darbach???

More
16 years 1 month ago #14506 by Hering
Glen Darbach??? was created by Hering
Halløj derude!

Jeg smagte hos en ven en malt med dette højst besynderlige navn:
Glen Darbach Single Speyside Malt - Burn Stewart Distillers for Marks & Spencer

Jeg har tænkt på at skrive til en af koryfæerne for at finde ud af hvad der er i flasken, men ville lige prøve jer først...

Den er 12 år, 40 % og i en standard 0.7l flaske.

Nogen (kvalificerede) bud på et destilleri?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14508 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Darbach???
Goggle - Glen Darbach Single Speyside Malt = sludder for en sladder

"Some information about this whisky is as follows:
Only barley that is grown in Scotland is used and this is slightly peated throughout the malting process. The water used in the distilling process is from one of the tributaries of the River Spey. One of the unique characteristics of Glen Darbach Single Malt Scotch Whisky is actually created by the still that is used. The shape of this still is of a medium long neck. On the outside of the cardboard container some information is written about this drink. It states that the aroma is fruity with a long dry finish.

I find the taste of Glen Darbach Single Malt Scotch Whisky to be quite a bit smoother than some of the other single malt whiskies I have tried in the past. This is due to the fact that Glen Darbach Single Malt Scotch Whisky is 12 years old. I find it has a slightly smokey taste and I think this enhances the pleasure of drinking it.
There is also a slight heather and honey flavouring which makes this whisky very palatable indeed. According to the labelling on the bottle it is also a suitable drink for vegetarians.

The unique qualities I find with this whisky must come from the selection of wood used for the maturing stage and the air around the distillery.

Glen Darbach Single Malt Scotch Whisky is bottled by Burn Stewart Distillers of Glasgow, Scotland."

og

"Glen Darbach Single Malt Scotch Whisky comes from a distillery in the North Speyside area of Scotland. This is the largest of the malt producing regions of this country."

"A fool and his money are soon parted"

More
16 years 1 month ago #14509 by Hering
Replied by Hering on topic Glen Darbach???
Hehehe - ja, så langt kom jeg også. Og du har ret: En sludder for en sladder.
Men Burn Stewart Distillers er jo en kendt destillerigruppe, der (efter hukommelsen) bl.a. ejer Balblair? Jeg har bare ikke kunne få de forskellige oplysninger til at passe med det du har skrevet, så jeg blev ikke (endegyldigt) klogere på spørgsmålet.

Andre bud, eller er jeg nødt til at bede om inside-information hos Billy Walker?

Hering

More
16 years 1 month ago #14510 by Duffer
Balblair ejes af Inver House - og hvis man skal tro på det er en North Speyside ryger den udenfor kategori.
Du kan jo prøve at skrive til Burn Stewart - selvom jeg tvivler på de fortæller noget...
Telefonnumre og email på vedhæftede fil

Attachments:

More
16 years 1 month ago #14515 by st7
Replied by st7 on topic Glen Darbach???
Købte på skiferien i Østrig, en Glen Ardoch Single Highland Malt, 40% - Burn Stewart Distillers fra St. Andrews Distillery.
En værre gang rævepis skal man lede længe efter :( . Har efterfølgende set den hos Calle Vinlager til ca. kr. 100,-. Lad Jer ikke forføre af den lave pris....den kan dårligt konkurrere med de ringeste blended :shock: .
Håber ikke Hering, du også fik smadret smagsløgene på den Glen Darbach :?: .

Slainte Mhath
Søren, MWL
Attachments:

More
16 years 1 month ago #14534 by Hering
Replied by Hering on topic Glen Darbach???
Glen Darbach smagte overraskende godt. En ren maltsmag, omend lidt vel endimensionel, hvis I forstår.

Mht. Duffers indlæg, så huskede jeg forkert. Det var ikke Balblair, men Deanston jeg ikke kunne få til at passe med Speyside...

Andre bud, før vi må ty til skrappere midler?

Hering

More
16 years 2 weeks ago #14754 by Duffer

Andre bud, før vi må ty til skrappere midler?

Fik du et afgørende gennembrud fra dine skotske venner..? :D :D

Time to create page: 0.182 seconds