Destillerier - den ultimative liste?

More
16 years 1 month ago #14620 by Hering
Faldt lige over denne liste - er der nogen mangler?

Hering

A
Aberfeldy, Aberlou , Adelphi , Allt-a-Bhainne , American Biker , Amrut , An Cnoc , Antiquary , Ardbeg , Ardmore , Armorik , Arran , Arran Malt , Asyla , Auchentoshan , Auchroisk , Auld Reekie

B
Baillie Nicol Jarvie , Baker's , Bakery Hill , Balblair , Ballantine's , Balmenach , Balvenie , Banff , Basil Hayden's , Bell's , Ben Nevis , Bennachie , Benriach , Benrinnes , Benromach , Bernherim , Berry's Best , Berry's Best Lowland , Berry's Own , Berry's Own Selection , Black Barrel , Black Bottle , Black Bush , Black Cuillin , Bladnoch , Blair Athol , Blairfindy , Blantons , Blue Hanger , Booker's , Bourbon , Bowmore , Braes of Glenlivet , Brora , Bruichladdich , Buffalo Trace , Bulleit , Bunnahabhain , Bushmills

C
Cadenhead's , Caledonian , Cambus , Cameron Brig , Campbeltown Loch , Canadian , Canadian Club , Canadian Mist , Caol Ila , Caperdonich , Cardhu , Carme , Celtique Connexion , Century Reserve , Chieftain's , Chieftain;s Banff , Chivas Bros , Chivas Regal , Clan Campbell , Classic Cask , Classic of Islay , Clonmel Peated , Clynelish , Cock o' the North Liqueur , Coleburn , Coleraine , Compass Box , Connemara , Convalmore , Cooley , Cooper's Choice , Cragganmore , Craigellachie , Craigellachie Hotel of Speyside , Crested Ten , Crown Royal , Cutty Sark

D
Dailuaine , Dallas Dhu , Dalmore , Dalwhinnie , Deanston , Dewar Rattray , Dewar Rattray Cask Collection , Dewar's , Distillery Select , Douglas Laing , Dram House , Drambuie , Drumguish , Dufftown , Dufftown-Glenlivet , Dumbarton , Dun Bheagan , Duncan Taylor , Dunglas

E
Eagle Rare , Early Times , Easy Drinking Whisky Co , Edradour , Edradour Straight from the Cask , Elijah Craig , Elmer T. Lee , Evan Williams , Evermore

F
Famous Grouse , Feis Isle 2006 , Finlaggan , Formidable Jock , Forty Creek , Four Roses , Frisky Whisky , Fujigotenba

G
George A. Dickel's , George T. Stagg , Gibson's Finest , Glen Albyn , Glen Calder , Glen Darbach , Glen Deveron , Glen Elgin , Glen Flagler , Glen Garioch , Glen Grant , Glen Keith , Glen Kirk , Glen Mhor , Glen Moray , Glen Ord , Glen Scotia , Glen Spey , Glencadam , Glencoe , Glencraig , Glendronach , Glendullan , Glenfarclas , Glenfiddich , Glenfiddich Vintage , Glenglassaugh , Glengoyne , Glenkeir Treasures , Glenkinchie , Glenlivet , Glenlochy , Glenlossie , Glenmorangie , Glenrothes , Glentauchers , Glenturret , Glenury Royal , Golden Horse , Gordon & Macphail , Greenore , Greenwich Meridian

H
Hakushu , Hancock's , Harris , Harris Whisky , Hazelburn , Heaven Hill , Henry McKenna , Hewitts , Hibiki , Highland Park , Hokuto

I
Ichiro's , Ichiro's Malt , Ileach , Imperial , Inchgower , Inchmurrin , Inishowen , Inverey , Invergordon , Inverleven , Islay , Islay Mist , Isle of Arran , Isle of Jura , Isle of Skye

J
J & B, Jack Daniel's , James MacArthur, James Martin's, Jameson, Jefferson's Reserve, Jim Beam, John McDougall's, Johnnie Walker, Jon, Mark and Robbo's, JTS Brown

K
Karuizawa , Karuizawa Vintage , Kilbeggan , Killyloch , Kirin Fuji-Sanroku , Kirin Whisky , Knappogue Castle , Knights , Knob Creek , Knockando , Knockdhu

L
Ladyburn , Lagavulin , Lammerlaw , Langs Select , Laphroaig , Leapfrog , Ledaig , Lindores Abbey , Linkwood , Linlithgow , Littlemill , Loch Lomond , Lochside , Lockes , Lombard , Longmorn , Longrow , Lot 40

M
Macallan , Mackmyra , MacLeods , Macleods's , Magilligan , Maker's Mark , Mannochmore , Matisse , McCarthy's , McDowell's , Mercian , Mercian Ship , Michael Collins , Midleton , Milford , Millars , Millburn , Miltonduff , Monkey Shoulder , Mortlach , Mosstowie , Murphy's , MWBH

N
Nikka , North British , North of Scotland , North Port

O
Oak Cross , Oban , Old Charter , Old Course Hotel , Old Fitzgerald , Old Forester , Old Islay Single Malt , Old Man Of Hoy , Old Midleton , Old Overholt , Old Parr , Old Pogue , Old Pulteney , Old Rip Van Winkle's , Orangerie

P
Paddy , Pappy Van Winkle , Penderyn , Pendleton , Pittyvaich , Port Ellen , PortWood , Pride of Islay , Pride of Orkney , Pride of Strathspey , Pride of the Lowlands , Provenance

Q
Queen of the Moorlands

R
Rare Malt Millburn , Rare Old St Magdalene , Redbreast , Rittenhouse , Rittenhouse Rye , Rock Hill Farm , Rosebank , Royal Brackla , Royal Lochnagar , Royal Mile Whiskies , Royal Salute , Royal Silk

S
Sam Houston , Sazerac , Scapa , Scottish Leader , Sendai , Shannon Grain , Silver Barley , Single Malts of Scotland , Singleton of Dufftown , Six Isles , Slaney Malt , Smokehead , SMWS , Special Release 2005 , Special Reserve 2005 , Speyburn , Speyside , Springbank , St Magdalene , St. George , Strathisla , Strathmill , Stronachie , Suir Peated Malt , Sullivans Cove , Suntory Yamazaki

T
Talisker , Talisman , Tambowie , Tamdhu , Tamnavulin , Teacher's , Teaninich , The Arran Malt , The Balvenie , The Century of Malts , The Clan Denny , The Dalmore , The Damore , The Famous Grouse , The Glendronach , The Glenrothes , The Hakushu , The Mackenzie , The McGibbon's Provenance , The Peat Monster , The Single Malts of Scotland , The Six Isles , The Wee Dram , The Yamazaki , Three Ships , Tobermory , Tomatin , Tomintoul , Tormore , Tullamore Dew , Tullibardine , Tyrconnell

V
Van Winkle , Van Winkle Kentucky , Very Old Barton , Very Special Old Fitzgerald , Virginia Gentleman

W
W.L. Weller , Waldviertler , Wee Dram , Welsh Whisky , Wemyss Vintage Malt , Wemyss Vintage Malts, Whisky Breton , Whisky Fair , Whisky Galore, Whyte & Mackay, Wild Scotsman, Wild Turkey, Wild Turkey Heritage, William Grant's, Woodford Reserve

Y
Yamazaki , Yoichi

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14623 by Towle
En gang rod, efter min mening. Der er jo ikke, som antydet i overskriften, tale om destillerier. Mange af navnene er jo bare salgsnavne for supermarkedswhisky. I og med at der medtages navne/brands fra mange lande, må listen vist siges at sære særdeles mangelfuld, hvis den skal indeholde revl og krat.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14624 by jones
Nogen ultimativ destilleriliste er det langtfra.

Det er "bare" en usorteret - og ganske mangelfuld - liste over whisky varemærker fra hele verden.

F.eks. mangler aktive destillerier som Kilchoman på Islay og Glengyle (Kilkerran) i Campbeltown, antagelig fordi de ikke har færdige produkter på markedet.

En meningsløs, ubrugelig liste.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14626 by Duffer

En meningsløs, ubrugelig liste.

Enig....
Royal Mile Whiskies - hvor ligger det destilleri..? :-(
Jeg er klar over de har deres egne aftapninger.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14627 by Macdeffe
Tjaa, et klassiks eksempel på at internettet indeholder mere lort end lagkage

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14628 by Hering
Som skrevet, var det en liste jeg tilfældigt faldt over, og hurtigt copy-pastede, uden at læse nærmere. Derfor kan min overskrift være vildledende, hvilket jeg skal beklage.
Men jeg kan nu ikke forstå jeres skarpe udfald. Det fremgår klart, at der er tale om en amerikansk produceret liste, idet der er mange varemærker for eks. bourbon på listen. Men at den er ubrugelig eller er lort synes jeg er skudt langt over målet. Jeg kan sagtens værdsætte et forsøg på at lave en sådan liste.
Jeg er mere enig med Towles nuancerede kommentar om at det er noget rod. Det skyldes til dels min overskrift, som ikke fremgår af den originale (Facebook) side. Den angiver blot at der er tale om 'skey...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14631 by jones
Som du selv er klar over, Carsten, så er det din totalt misvisende overskrift som skaber visse forventninger som slet ikke opfyldes af listen.

Men helt bortset fra det, så vil jeg fastholde at listen mangler både hoved og hale. Det er en usorteret, ufuldstændig liste over destillerier, aftappere, aftapninger(single malt, vatted, blended) fra gud hved hvor mange lande.

Selv når jeg glemmer din overskrift, så kan jeg med den bedste vilje ikke se formålet med denne liste.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14633 by Duffer

Det fremgår klart, at der er tale om en amerikansk produceret liste, idet der er mange varemærker for eks. bourbon på listen

Hvor fremgår det klart Carsten..? :-) Der er mange bourbon varemærker på listen ja, men det kan vel i princippet også være en tysker med hang til bourbon der har udfærdiget listen...!!

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14634 by PB
Jeg kan da være nok så enig med andre om, at det ikke er en særlig fornuftig liste, men jeg mindes da ikke i dette forum at have hørt sådan en tone før.
Snak dog pænt til Hering!!!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14635 by jones

Jeg mindes da ikke i dette forum at have hørt sådan en tone før.
Snak dog pænt til Hering!!!


Svarene her går udelukkende på listens indhold.

Jeg er ganske sikker på at Carsten ikke opfatter diskussionen som noget personligt angreb. Der skal vist meget mere til.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14636 by Hering

Jeg kan da være nok så enig med andre om, at det ikke er en særlig fornuftig liste, men jeg mindes da ikke i dette forum at have hørt sådan en tone før.
Snak dog pænt til Hering!!!

Hehehe - så kan du ikke huske Braunstein-diskussionen :evil:
Tak for støtten - men jeg kender jo begge d'herrer IRL også, så jeg ved hvad man kan forvente sig fra den kant. Som Al ganske rigtigt skriver: Der skal (meget) mere til...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14644 by PB
Jojo. Jeg kan udemærket huske Braunstein-"skænderiet".
Men han var jo også nærmest en direkte tumpe at høre på.... :roll:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14662 by Peteys
Som sagt, så har du ikke mødt Carsten i virkeligheden endnu....

Men sådan er der jo så meget :?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14674 by PB
Åh. Vi skal vist ikke igang med en mudderkastningsøvelse igen. Mht at "profilere sig" har jeg personligt aldrig mødt andre fra "whiskynyt" og kommer da måske aldrig til det, så fordelen ved at "profilere" sig er vel relativt lav!
Men bestemt rart at vide at du stadig følger med i de små samtaler, der foregår her. Vi er her vel alle for at udvide vores horisonter...

Hvad er din holdning til listen?

EDIT: Indlægget er skrevet på baggrund af Luke's. Det ser dog umiddelbart ud til at være skrevet før(?) når jeg åbner tråden.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14673 by Luke
Efter at have fulgt med på sidelinien siden diskussionen der åbenbart er blevet til Braunsteindiskussionen, er det jo nærmest som at blive slået til ridder i dette inferno af højintellektuelle whiskyhjerner, når man kan få prædikatet: " Nærmest direkte tumpe at høre på."
Hold da op, hvilket vid,og så dette fantastiske behov for at profilere sig i forhold til sine omgivelser. Jeg er imponeret.
Med venlig hilsen Tumpen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14676 by Peteys
Det er da rart at du ikke er faldet helt af vognen endnu Luke

Nå men min "ultiamtive" liste over destillerier, udemærker sig ved at være dem der har opereret i Skotland i min levetid. Dvs. siden 1974, så er der nogenlunde styr over hvor mange, hvorhenne osv.
Jeg har ikke lige i sinde at lægge en liste op, så glemmer jeg sikkert et enkelt eller to, men man kan jo altid kigge ind forbi eks. whiskyfun eller andre steder, det er cirka de samme destillerier Serge og mange andre har med.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14683 by Duffer

Hvad er din holdning til listen?

Jeg har ikke lige i sinde at lægge en liste op, så glemmer jeg sikkert et enkelt eller to, men man kan jo altid kigge ind forbi eks. whiskyfun eller andre steder, det er cirka de samme destillerier Serge og mange andre har med.

Jeg tror nok det PB mener - hvad er din holdning til den liste Hering har postet (den ultimative liste i denne tråd) - og ikke så meget hvad du selv har på din egen liste... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14684 by Macdeffe
Udtrykket "Den ultimative liste" går mig lidt på!

Hvad menes der egentlig med det ?

Der er vel så og så mange destillerier, og der lukker og genåbner konstant nogen.

En liste over destillerier er aldrig mere rigtig end den dag bliver lavet

Mange bøger lister destillerier, men hvor langt tilbage man går i lukkede destillerier er altid lidt flydende.

Og så er der jo bastardaftapningerne der ofte forvirrer billedet :-)

Jeg er enig med Peteys at en praktisk liste er en liste over destillerier der har produceret indenfor en overskuelig årrække (tilbage)

Destillerier der har produceret langt tilbage i tiden kan dog have akademisk interesse, men tilhører man nørd-katagorien anbefaler jeg Misako Udo's bog

MacDeffe


PS
Og til sidst lige en bemærkning til Herning. Han har åbenbart store problemer med at lave lister. F.eks har han også fuldstændigt misforstået hvad en "search og destroy" liste er :-)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14685 by Macdeffe
Måske jeg bare skulle holde mig til det oprindelige indlæg :-)

Hvad mangler der ?. Daftmill udover de nævnte :-)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14686 by Duffer

Udtrykket "Den ultimative liste" går mig lidt på!
Hvad menes der egentlig med det ?

Citat; Ordbogen

ultimativ adjektiv <-t, -e>

Betydning og brug; det endelige eller mest ekstreme af sin art

Synonymer;
endegyldig
betingelsesløs
definitiv
endegyldig
ufravigelig
uigenkaldelig
uomgængelig


Døm selv om listen er "ultimativ" :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14698 by Luke
Jeg har tidligere plæderet for at man i adskillige situationer kommer længere ved at vælge den positive indfaldsvinkel til diskussioner som denne. Er der nogen, der har overvejet at den oprindelige overskrift faktisk afsluttes med et spørgsmålstegn. Jo disse tegn har så sandelig stor betydning. Ikke at jeg tror at Hering nødvendigvis har tænkt sådan. Men han vælger faktisk en overskrift, der stiller spørgsmål til denne liste. Bevist eller ubevist.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.315 seconds