Imperial i forfald

More
13 years 1 month ago #23026 by BigMac
Imperial i forfald was created by BigMac
Via en ven på Facebook faldt jeg over dette link som viser Imperial Distillery i en noget sørgelig tilstand.

www.derelictplaces.co.uk/main/sh ... hp?t=14859

og her:

www.derelictplaces.co.uk/main/sh ... hp?p=46966

Jeg har selv lidt billeder fra Imperial også, som jeg kan ligge op ved lejlighed.

Prøv på hovedsiden www.derelictplaces.co.uk/ at søge ovre til højre efter 'distillery' - der kommer faktisk en god håndfuld - nogle er bare tråde i deres forum, men jeg faldt bla. over dette imponerede sæt fra 'Old Clynelish' (Brora):
www.derelictplaces.co.uk/main/sh ... p?p=118604

Andre jeg lige faldt over derinde var Convalmore og Port Dundas...

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23030 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Imperial i forfald
Sørgeligt at se. Med en god gang hovedrengøring og lidt olie skulle det vel være en smal sag at starte det op igen. :wink:
Var det ikke noget med, at Duncan Taylor forsøgte at købe det, eller var det mon kun Caperdonich :?:

Hvis de alligevel aldrig har tænkt sig at genåbne, ville det for mig at se være mere "humant" at jævne det med jorden. Trist når det sker, men endnu mere trist at se det i forfald. Men ligesom med Brora, så er det jo billigere for ejerne at lade det falde ned af sig selv, og så kun skride ind hvis der er fare for nedstyrtning, som de gjorde ved Port Ellen. En lidt kynisk tankegang, men desværre meget almindelig, når det handler om forretning og profit først og fremmest. :roll:

PS: Hvor er kedlerne?

Edit: Fandt dem, da jeg fulgte det andet link - doh! :oops:
De ser da ellers ud til at være i nogenlunde tilstand, og det samme gør washbacks.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23033 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Imperial i forfald

Var det ikke noget med, at Duncan Taylor forsøgte at købe det, eller var det mon kun Caperdonich :?:


Nej det er rigtigt. Mark fra DT fortalte til en smagning at DT havde forsøgt at købe Imperial, men de havde ikke fået det. Jeg mener han fortalte at det også var grunden til at de besluttede at bygge et nyt destilleri selv, altså at de et par gange havde forsøgt at købe et eksisterende mothballed, men uden held.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23038 by dmwa
Replied by dmwa on topic Imperial i forfald
Hmmm - vi har faktisk valgt Imperial som vores årsaftapning (se MALTEN som lige er udkommet). Det må siges at være en uddøende race

Vi ses på Whiskymessen !

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23043 by kimP
Replied by kimP on topic Imperial i forfald
Ikke for at skifte emne, men man kan da ikke andet end blive i dårligt humør af at se så mange fabrikker i den forfatning, de skulle køre for fuld damp og lave penge :/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.171 seconds