SLYRS Whisky

More
17 years 11 months ago #8491 by fao
SLYRS Whisky was created by fao
Har lige læst, at den bayerische Single Malt Whisky SLYRS, er frigivet til salg.
Udover at den er destilleret 2 gange på 450 liters kobber Pot-Still, lageret 3 år på nye amerikanske 225 liters egefade samt aftappes på 43 % i nummerere flasker.
Er der så nogen der ved mere om denne tyske singel malt whisky :?:
Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8492 by Peterap
Replied by Peterap on topic SLYRS Whisky
Jeg smagte den for et par år siden til whiskymessen. Det var ikke en videre stor oplevelse... en flad og let parfumeret oplevelse så vidt jeg husker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8493 by Duffer
Replied by Duffer on topic SLYRS Whisky
Der findes et par udgaver af Slyrs og de to tidligere udgaver har fået knap så gode anmeldelser

Slyrs 1999/2002 (43%, OB, Bavaria) Colour: straw. Nose: ah, this is much better, even if again, there are some strange perfumy notes. Lots of orange skin, cooked apples, rose, ‘chemical' vanilla powder and bubblegum. Mouth: quite nice attack, nicely woody, but it's then rather weak and un-definite. Some caramel and vanilla, some feint fruity notes, but otherwise it's aromatically quite poor. Gets dusty. 50 points.

Slyrs 2001/2004 (43%, OB, Bavaria) Colour: straw. Nose: ah, this batch is very different. Always these perfumy smells and bubblegum, but now there's also lots of hot milk with caramel and vanilla cream. Not too bad! Mouth: again it's better than the 1999. More defined, with more body. Caramel, sweet wine, vanilla cream, white fruits and kiwi, orange juice"¦ Not un-enjoyable at all, I guess the next batches will be even better. 60 points.

Den nye kan du læse om her;
www.slyrs.com/html/slyrs_bavarian_whisky.html

Alligevel bliver de revet væk....(som Mackmyra)
Mon ikke at det er tyskerne selv der køber dem. :?

Hvis du har mod på at prøve - kan jeg anvise dig til en forhandler i det nordtyske som har dem til 240 DKK - normalpris 320 i Tyskland...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8494 by Towle
Replied by Towle on topic SLYRS Whisky

Alligevel bliver de revet væk....(som Mackmyra)

Æhhh, den var dobbelttydig. Slår du Mackmyra i hartkorn med prøjsisk pulimut, eller går det udelukkende på på det med købsinteressen?

Jeg købte en Mackmyra 01 og den har jeg tænkt mig at slagte i pinsen i muntert lag. Jeg har aldrig været på en masterclass, men de duftprøver jeg indåndede på spiritusmessen sidste år giver mig forhåbninger om at det er en god og hæderlig dram.

Er der nogen der har smagt denne første officielle aftapning?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8495 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic SLYRS Whisky
Har smagt den og har været til masterclass med Macmyra.

Det et ikke min stil, dog synes jeg at det var ret sjovt at smage de forskellige ting ved masterclass, og se hvordan der sker en udvukling.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8496 by Duffer
Replied by Duffer on topic SLYRS Whisky

Æhhh, den var dobbelttydig. Slår du Mackmyra i hartkorn med prøjsisk pulimut, eller går det udelukkende på på det med købsinteressen?


Mackmyra og Slyrs har efter min mening visse ligheder...

Jeg giver MacNiels ret i at de er sjove at smage - meeeen så er det vist også sagt - eller..? :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8499 by Peterap
Replied by Peterap on topic SLYRS Whisky
det er under alle omstændigheder en ret dyr whisky i forhold til både alder og karakter. Jeg mener dog at der er fantastisk at de faktisk har fået Macmyra op at stå i det svenske. Næsten en grund til at støtte initiativet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8502 by Chief
Replied by Chief on topic SLYRS Whisky
Nys hjemkommet efter 6 års ophold i Tyskland, har jeg selvfølgelig smagt SLYRS. Min lokale whisky-forhandler prøvede igennem længere tid at overtale mig til at købe en flaske. OK, til sidst gav jeg efter. En aften i venners muntre lag åbnede vi så flasken. Lad mig sige det på den måde, at ingen af os sprang rundt og klappede i vores små barnehænder af begejstring. Den var noget flad og intetsigende, og det eneste interessante ved den, var at den var tysk. Vi var 30 danskere i byen, og den blev ikke købt igen. Men når man nu boede i Tyskland, så skulle man jo smage den. :(

Med venlig hilsen

Chief

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8504 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic SLYRS Whisky
Der er nok en grund til at maltwhisky ofte får lov til at ligge ned mere end 3 år

Det er derfor svært at bedømme et destilleri på deres 3års udgaver...

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8505 by Duffer
Replied by Duffer on topic SLYRS Whisky
Fundet på Nettet - svenske noter;

Mackmyra Preludium 01, 55,6%

Nose: Den är lätt i doften med en maltsötma tillsammans med citrus men även en lätt fruktighet av päron. Örtig med gräs och fläder nyanser. Efter en tid så träder en nötighet med tydliga nougat drag fram.
Taste: En intensiv eldig och pepprig inledning. Söt och malt i mängder kommer fram. Den blir örtig med toner av halm och citrus.
Body: Lätt och ung med en oljighet.
Finish: Fortsatt eldig och pepprig, den blir mycket torr och kakao bitter. Lätta drag av ek, sälta men även en fortsatt maltighet.
Score: 74

www.seaside.se/~sea0655a/notes_m ... m_01,_55,6 %

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8509 by MichaelMadsen
Replied by MichaelMadsen on topic SLYRS Whisky
SLYRS er en en ung malt ( 3 år ) og brændt på små stills, som ellers bruges til frugtbrændevin. Bl.a. derfor en lettere whisky.
Godt nyt er, at store lækre glinsende pot-stills er på vej til Sliersee.
Florian Stetter er uddannet brygmester i et større bryghus i Bayern. Han har bl.a. også brændt en ølbrændevin, samt nogle forrygende frugtbrændevine, som er lagret i store stentøjskrukker i 6 til 8 år.
Lantenhammer er et familie desitlleri og her er brændt alt godt siden 1928.
SLYRS 2006 er blevet lidt forsinket, normalt frigives SLYRS 1.maj, men kan købes engang i Juni. Vi får 120 fl.
Florian er en en rar og hyggelig bayrisk whiskybrænder og hvis jeres vej falder forbi Lantenhammer destillerie i Sliersee er I meget velkommen til at kigge ind. Florian er også en travl mand så ring og aftal tid.

Med venlig hilsen
Michael
Juuls Vin og Spiritus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.299 seconds