Whisky Live 2004 ??

More
19 years 7 months ago #1808 by MacNiels
Whisky Live 2004 ?? was created by MacNiels
Er der nogle der har deltaget i Whisky Live 2004 i Glasgow og evt. kunne skrive lidt om hvordan og hvorledes og ikke mindst hvad der var af interessante nyheder?

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1810 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whisky Live 2004 ??
Jeg var desværre ikke selv derovre :-(

Men der er nogle fremragende indlæg på Bladnoch Distillery Chat Forum. Dem kunne du da kigge på. Måske kunne man få lov at oversætte noget, og bringe her. Hvis så....vil jeg da godt hjælpe med at oversætte.

www.bladnoch.co.uk/cgi-bin/ultimatebb.cgi

Se under <whisky, whiskey & scotch> / <Whisky Live Glasgow>

Et virkeligt godt forum forøvrigt - besøger det jævnligt på lige fod med det her.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1877 by Boggen
Replied by Boggen on topic Whisky Live 2004 ??
Jeg var til w-live i Glasgow - så her er et lille referat.

Vel ankommet til Glasgow fra en tur i højlandet finder vi ud af at w-live foregår i et kæmpe party-telt sat op på byens centrale plads. Noget bekymret møder vi op næste dag - hvor maange kan der mon være i sådan et telt (vi kender jo alle kødranden fra w-messen herhjemme).

Men overraskende nok var søgning til w-live ganske beskeden. Der var næppe mere end 200 personer i teltet på noget tidspunkt - masser af plads er noget man værdsætter.

Ved indgangen fik udleveret 2 armbånd med 5 smagebilletter - et krav fra bystyret i Glasgow -lidt bekymret og noget skeptisk gik man i gang med lidt smagning - billetterne skulle nødig gå til en ubetydelig whisky.... - de enkelte udstillere var dog generelt ligeglade med billetterne og vi fik hvad vi skulle have.

Der var dog en del destillerier der ikke deltog - havde valgt Glasgow fra og Paris til (som var de to efterfølgende dage).

Så til whiskierne! - Bedste whisky jeg smagte var en Caol Ila 1969 G&M Private Collection Dark Sherrywood - mums den var god - masser af røg og sherry.

Andre gode ting var Glenturret 1972 OB, hele Peerless-serien fra Duncan Taylor, Berry Bros & Rud var også repræsenteret med hele serien - i blandt Springbank 1965- Yummi!

Douglas Laing var også repræsenteret med en super Port Ellen 1982-2001 fra OMC-serien - andre gode ting var Dallas Dhu 1981 og en 27 års Blair Atholl - alle tre på lagret på sherryfade.

Så var der masterclasses'ne - bedste her var Balvenie - 2 cask-samples af 30 år gammel Balvenie på henholdsvis bourbon og sherry samt den endelige vatting (som netop er kommet på markedet) - virkelig lækker whisky.

Glenlivet havde også en masterclas - bedste whisky her var en 40 års fra 1964 - herlig whisky, dog ikke på højde med Balvenie.

Glenrothes masterclass var højdepunkterne en 1973'er og en 1966'er der også så absolut var herlige.

Største skuffelse var Talisker - her præsenteredes den ny 18 års - ganske god whisky - men Talisker bli'r nok aldrig mig. Den 25 års imponerede heller ikke.

Alt i alt - fik smagt en masse spændende whisky (som man normalt ikke ville få smagt / har råd til at købe) - vil nok vælge at tage til w-live i London eller Paris næste gang - der er det åbenbart større.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.311 seconds