Velegnet til mindre smagninger.... Og vertikal smagninger

More
19 years 2 months ago #4583 by Duffer
Før nævnt

Highland Park 12, 18 og 25-års 3 x 33 cl.
Macallan 10, 12 og 12 CS 3 x 33 cl.

Så er der også denne Islay klassiker

Isle of Jura 10, 16, 21 3 x 33 cl.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4586 by jones
Jeg er ikke sikker på om Jura overhovedet er egnet til indtagelse af mennesker, men jeg er sikker på at destilleriet ligger på Isle of Jura, ikke på naboøen Islay.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4587 by Macdeffe
Isle of Jura kommer ikke fra Islay men fra.... Jura

jeg vil heller ikke kalde det en klassiker. Personligt syntes jeg at disse tre er den i særklasse dårligste destilleriaftapnings-serie
Jeg har svært ved at smage forskel på de 3 aftapninger...

Dog mener jeg at Isle of Jura ikke længere laver denne serie. (correct me if I am wrong)

Idag er det det :

Legacy (minder lidt om de tre her)
Superstition (Med lidt tørv i, OK whisky IMHO)
1984 (Sherry cask, limited edition, jeg ved ikke om den kan fås længere)

Derudover har jeg smagt flere udmærkede SMWS aftapninger

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4588 by Duffer

Jeg er ikke sikker på om Jura overhovedet er egnet til indtagelse af mennesker, men jeg er sikker på at destilleriet ligger på Isle of Jura, ikke på naboøen Islay.

Al J.


He He :D :lol: God formulering...

Har selv kun smagt 10-års udgaven - og det gav ikke anledning til yderligere eksperimentering fra dette destilleri :oops:


Det var en tanketorsk med hensyn til Islay - den ligger selvfølgelig på Isle of Jura. :(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4589 by jones
Destileriaftapninger fra Jura har generelt ligget på et niveau hvor jeg slet ikke har været fristet til at prøve uafhængige varianter.

Det kan være jeg skulle give SMWS fadene en chance på deres London bar i næste uge.

Jeg er efterhånden ved at få den opfattelse at SMWS har det bedste uafhængige sortiment overhovedet og til ikke ublu priser på grund af deres opbygning som forening uden videre markedsføringsomkostninger og kun med direkte salg til medlemmer.

I modsætning til de andre uafhængige, får de lov til at vælge fade direkte på destillerierne, fordi de lover dem fuld anonymitet. Det giver klart et højere niveau.

Eneste ulempe er selvfølgelig at de ikke sender udenfor UK.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4590 by Macdeffe
Ja og en stor fordel ved SMWS er at man kan smage før man køber en hel flaske...

De har aftappet flere Croftengea, prøv også den når I er der. Den er "speciel"

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4594 by karlejnar
Den 10års er i sandhed en "kedelig" malt, lidt i samme boldgade som Tobermory.
Superstition er egentlig udmærket, men blegner noget i sammenligning med de rigtige Islay's.
Har en MMD 1989, 13-årig udgave, købt på whiskymessen i Kolding 2003. Jeg kan se i mine noter, at jeg ikke gav den særlig høj karakter, gad vide hvorfor jeg egentlig købte den :oops: . Måske bare for at have den med i en 46%, ej-koldfiltreret og ej-farvet :?

Den ubetinget bedste Jura, jeg har smagt :P , var den røgede RMW-aftapning på 58,4%, Vivi havde med til Scotspain Robert Burns aften. Den var godt nok ekstremt ung, kun 5 år :shock: , men havde en dejlig sød tørv- og vanillesmag :P , samt (selvfølgelig) en del "freshmake" smag, dog uden at virke sprittet.
Hvis det er nye tider for Jura, at de vil udgive tørve-røget malt, siger jeg velkommen i klubben :D
Hvis det derimod blot er lavet, for at indgå i Superstition, siger jeg øv :( , til endnu et destilleri/ejer, der for det brede publikums skyld ikke vil gå nye veje :roll:
Så må vi endnu engang sætte vores lid til uafhængige aftappere, som også med f.eks. Caol Ila.

De ældre Jura'er kan jeg ikke udtale mig om, for dem har jeg endnu til gode :D

jones skrev:

Det kan være jeg skulle give SMWS fadene en chance på deres London bar i næste uge

Ja - god ide - husk at skrive en kommentar/smagsnote her i forum, når du kommer hjem.
og:

Jeg er efterhånden ved at få den opfattelse at SMWS har det bedste uafhængige sortiment overhovedet og til ikke ublu priser

Måske skulle man gøre alvor af at melde sig ind, kommer jo alligevel derover en gang om året.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.175 seconds