Smagning; Uafhængige aftappere med Al Jones

More
18 years 5 months ago #6934 by Duffer
Al Jones var på besøg onsdag aften hos "Dronningens Whiskylaug" på Restaurant Dronning Louise på Torvet i Esbjerg.

Al lavede et rigtig godt og informativt foredrag og medbragte udelukkende gode flasker fra alternative aftappere.

Der blev smagt på følgende;

Chivas Brothers Cask Strength Edition - Glenlivet 16 års, 56.9% - batch # 3 - Bourbon

Chivas Brothers Cask Strength Edition - Glenallachie 15 års, 58% - batch # 1 - Oloroso Sherry First Fill Butt

Creative Whisky Company - Laphroaig 12 års, 54.7% - 1. Fill Bourbon

Creative Whisky Company - Mortlach, 15 års, 48% - 3. Fill Bourbon

Alchemist Beverage Company - Macallan, 14 års, 46% - First Fill Fino Sherry

Alchemist Beverage Company - Highland Park, 15 års, 46% - Bourbon

Creative Whisky Company - Caol Ila, 10 års, 51.5% - Sherry?

Vi fik også en overraskelse efter pausen.
Jeg ved ikke om Al bruger den i andre sammenhænge - så vil jeg ikke afsløre her. :?

Må jeg ved denne lejlighed anbefale Al og hans vidtrækkende viden og hukommelse, til alle andre der ønsker en god smagning i enten private eller foreningsmæssige sammenhænge.
De sidste linier er vel egentlig overflødige for de fleste af Whiskynyt.dk læsere... :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6935 by jones
Tak for de positive ord.

De smagninger der er kørt nu i whiskynyt regi, hos Esbjerg Whisky Laug og løbende hos Cockney Pub laver jeg simpelthen for at "missionere" og det er rart at der bliver taget godt imod.

"Ekstranummeret" er ikke nogen hemmelighed. Ideen er netop at udbrede kendskabet til noget som de fleste single malt folk vælger at ignorere.

Det var nemlig Compass Box Spice Tree , en vatting af Dailuaine, Teaninich og i mindre omfang to andre destillerier. Til ingen penge i single malt sammenhæng (325 kr.) får man en fremragende whisky, godt krydret med en unik smagsprofil takket være brug af af stave af ny fransk eg.

Det er en skam at vi som kalder os entusiaster går udenom et spændende whiskyområde som vatted malts. F.eks. laver Creative en god vatting af Ardmore og Clynelish, kaldet Carme, men importøren Juul tager den ikke hjem. Heldigvis har Whisky & Lifestyle, Odense, den på lager.

Se, det var dagens missionærindslag.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.156 seconds