Hvilke whiskies til denne smagning?

More
18 years 4 months ago #7410 by Towle
Jeg er blevet bedt om at komme med forslag til en smagning for begyndere i januar. Smagningen er sat til fem forskellige dramme og er ledsaget af følgende ord:

Viborg Whiskylaug fortæller om de forskellige smagsindtryk vi finder i gode single malts. Her er en go’ mulighed for at få sat smag på de karakteristiske nuancer der findes i gode whiskys, og få sat ord på hvad det er vi kan smage.

Der skal vel være en røget, en der smager af blomster, en hvor man kan smage malten og fadet og måske en rigtig sherry-hørmer. Mulighederne er legio, men prøv at komme med nogle bud - gerne med en kort beskrivelse af hver whisky og hvad det er der gør den så karakteristisk.

Og nej: Jeg har ikke noget med arrangementet som sådan at gøre og dårligt nok med det nye laug. Vi var lissom ikke rigtig enige om hvordan det skulle gribes an, så nu kører toget uden mig og fint nok med det :lol:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7411 by bdujgp
Hej Kurt

Håber det bedste for jeres whiskylaug i Viborg - selv om der åbenbart er mange kokke ...

Jeg har været med her på whisky.nyt igennem noget tid og har også læst dine indlæg. Jeg mener helt klart, at du sagtens selv kan komme med et superbud på en god begyndersmagning i Viborg i januar.

Vi andre kan jo bare sige Laphroaig 10 years, Glenkinchie 10 years, Highland Park 12 years ....... o.s.v.

Det er foredraget, begejstringen og det faglige kendskab, der bærer en begyndersmagning - og så er det faktisk ligemeget om du napper naboen til en af de ovennævnte ..

God vind og godt nytår til dig/jer og alle andre her på whiskynyt.dk

Slainte - Jørn G - Fredericia

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7412 by Duffer
Hvad med Rechlerich - den skulle have noget af det hele ? :D

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7413 by Macdeffe
Hvis det er en begyndersmagning vil jeg gå efter lidt ekstremt, da ens evne til at smage forskel på de forskellige typer måske ikke er så trænet hvis man er ny.

Cask strength bør man nok undgå også, men enkelt bør der vel være for at vise hvad der er - samt en gammel sag så folk også ved hvad du er. Nu har du som Duffer også siger en god gammel whisky stående der vil være god til formålet :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.164 seconds