Kommentar: Kældervin i Holbæk

More
17 years 8 months ago #8854 by dmwa
Det skær i øjnene.....

Mon ikke Freddy Blak kan fortælle denne aften, at skotsk whisky staves uden "e" - det er direkte misvisende, når man inviterer til Whiskeysmagning, og der så står, at det er skotsk, der skal smages.....

Er det i øvrigt ikke længere muligt at kommentere Nyheder???

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8855 by poul11
Nå-Nå godt ord igen... Det var da en meget beklagelig fejl. Jeg undskylder dybt at jeg har formastet mig til at fornærme ærede medlemmer at det høje Akademi.
Jeg kan imidlertid GARANTERE at det er Skotsk SIngle Malt / Single Cask, som skal smages denne aften.

Poul Kilt, Kældervin-Holbæk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8856 by Macdeffe
Ja Poul

Det var ikke godt

Næste gang sørger du altså for at poste nyheden på www.whiskeynyt.dk istedet tak

MacDeffe :lol:

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8857 by dmwa

Nå-Nå godt ord igen... Det var da en meget beklagelig fejl. Jeg undskylder dybt at jeg har formastet mig til at fornærme ærede medlemmer at det høje Akademi.
Jeg kan imidlertid GARANTERE at det er Skotsk SIngle Malt / Single Cask, som skal smages denne aften.

Poul Kilt, Kældervin-Holbæk


Hej Poul

Så slemt var det nu heller ikke ment - du har ikke fornærmet nogen

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8858 by Hering

Det skær i øjnene.....
Mon ikke Freddy Blak kan fortælle denne aften, at skotsk whisky staves uden "e" - det er direkte misvisende, når man inviterer til Whiskeysmagning, og der så står, at det er skotsk, der skal smages.....
Flemming


Hvis vi skal gå højt op i stavemåder, så er det du mener vel, at det skærER i øjnene - altså gør ondt. I modsætning til at man får et ganske særligt skær i øjnene, når man ser god malt?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8859 by Duffer
Ja, man skal være "bredskuldret" for at klare sig herinde... :?

Op til 20 år gammel whisky....
Er det så en 20 års og resten mellem 3 og 5 år...?
Det er noget af en tillidssag at arrangere en smagning uden direkte aldersangivelse, ABV og oprindelse.
Hvis nu man havde lyst til at investere i en flaske eller to, vil det være praktisk umuligt, da ingen kan få oplyst hvad der bliver serveret - eller hvordan skal det forstås..?

at skotsk whisky staves uden "e" - det er direkte misvisende, når man inviterer til Whiskeysmagning, og der så står, at det er skotsk, der skal smages.....
Flemming


Og Mulligan er da et irsk navn... tsk tsk :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8860 by Hering

Det er noget af en tillidssag at arrangere en smagning uden direkte aldersangivelse, ABV og oprindelse.

Hvis nu man havde lyst til at investere i en flaske eller to, vil det være praktisk umuligt, da ingen kan få oplyst hvad der bliver serveret - eller hvordan skal det forstås..?

Og Mulligan er da et irsk navn... tsk tsk :)


Ja, det må man sige. Jeg vil dog tro, at de kan trække folk til på Freddy Blaks anekdoter alene? Ellers må de forlade sig på, at Restaurant Mulligan ligger med en rigtig flot udsigt til Holbæk Fjord/Isefjord.

Mon ikke de nævnte flasker har et navn (som eks. Smokehead har det), eller er genkendelige på anden vis, omend med lidt detektivarbejde? Ligesom producenten af SMWS 1.x er hemmelig (fra Glenfarclas), så kan det vel også lade sig gøre at finde ud af hvad der er i dunkene fra Waymus (ellers kan man jo altid spørge MaltManiac'en Charlie MacLean).

I golfterminologi betegner 'en Mulligan' i øvrigt et fejlskud, som man i private matcher ikke lader tælle med - eks. det første drive (out of bounds) på hul 1. Mon ikke man kan tilgive Kældervin det ekstra 'e' med en henvisning til denne gentlemangestus?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8861 by Duffer
Det man kunne frygte var, at man fik serveret 5 x Isle of Jura....
:o

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8862 by Hering

Det man kunne frygte var, at man fik serveret 5 x Isle of Jura....
:o


:shock: Det var dog en frygtelig tanke. Ikke noget rart billede at begynde dagen på!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.239 seconds