Privatsmagning i Aalborg-området?

More
17 years 8 months ago #8980 by envythezen
Hej,

Ny her på forummet, men ikke med den ædle drik :wink:

Jeg skal arrangere et polterabend den 30/9, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en whiskysmagning for gommen (og os andre).

Er der nogen af jer, som kender steder, hvor man kan arrangere den slags, og hvad sådan noget koster?

/Nicolai

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8984 by MortenMacAlabur
Hej Nicolai

Velkommen til.

Om muligt kunne du forhøre dig hos nogle barer bl.a. Cafe Frederiksberg i Vejgaard eller John Bull Pub. Det kunne være de var behjælpelige. Priserne kender jeg ikke.

I privat regi kunne du indkøbe eksempelvis 4-6 forskellige whiskyer hos de lokale forhandlere og så blot åbne dem på dagen og prøve jer frem. De plejer at være interessant for nye whiskydrikkere, der tror at alt whisky smager som 100 kr. flasken i den lokale. Du vil kunne lave en fornuftig smagning til omkring 1.200-1.500 kr. alt afhægig af antal flasker og prisen på den enkelte flaske. Spørg dig frem ved forhandleren.

Gommen kunne jo måske få slatter til brylluppet sammen med de mere eller mindre sjove billeder fra polterabend eller i kunne drikke resterne sidst på aftenen.

Jeg håber, at det var et svar du kunne bruge.

Slainte, Morten
MacAlabur Andelstøndeforening af 2004

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8985 by Peteys
En almindelig whiskysmagning med 8 whiskyer kommer nok til at lande i omegnen af 3500-4000 kr. (der skal som regel betales 8 hele flasker plus prisen for en foredragsholder) mht. stedet så er det nok billigst hvis du/i selv har et sted at gøre det.
du/i skal nok snakke med den lokale whisky forhandler for at finde en der kan komme og afholde whiskysmagningen, de plejer som regel selv at tage ud, ellers kender de nok nogen der kan.
god fornøjelse
Peteys

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8987 by dmwa
Dansk Maltwhisky Akademi har ved tidligere afholdt smagninger i privat regi (f.eks. runde fødselsdage og lignende). Prisen for en smagning (6 flasker) vil ligge i det leje, som Peteys nævner (incl. kørsel) - vælger man f.eks. ½ flasker, vil det jo gøre prisen lidt lavere, da udgiften til flasker er mindre. Men det kommer jo helt an på, hvor mange der deltager - og om gommen skal i kirke næste morgen.....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.243 seconds