Sommer whisky?

More
20 years 9 months ago #103 by Spojs
Sommer whisky? was created by Spojs
Når man nu sidder her i det danske sommervejr og nyder - - regnen, så er det lidt svært at klemme en stærk røget whisky ned.
Personlig må whiskyen så gerne være lidt mere citrus agtig, lidt mere frisk end ellers synes jeg.
Er der nogle gode tips til sommer whisky?
Jeg har endda hørt nogle sige at det er det eneste tidspunkt hvor de kunne finde på at bruge is i deres whisky.

Spojs.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 9 months ago #464 by stig
Replied by stig on topic Sommer whisky?
Jeg har på det seneste eksperimenteret med Lowlandswhiskies, som jeg har kølet ned til 15-16 grader.
Specielt Rosebank og Bladnoch fremstår herefter, som yderst forfriskende.
Generelt så tror jeg, at de bedste whiskies i sommervarmen er nogle, som har ligget på bourbonfade og som ikke er for røget.
Mht. citrus, så vil jeg anbefale Aran og Highland Park (bourbon, sherryfadene dræber citrussmagen.)

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 9 months ago #465 by Mars
Replied by Mars on topic Sommer whisky?
Jeg kan anbefale cragganmore 12 yo den syntes jeg er god til en lun sommeraften

Jeg har på det seneste eksperimenteret med Lowlandswhiskies, som jeg har kølet ned til 15-16 grader.
Specielt Rosebank og Bladnoch fremstår herefter, som yderst forfriskende.
Generelt så tror jeg, at de bedste whiskies i sommervarmen er nogle, som har ligget på bourbonfade og som ikke er for røget.
Mht. citrus, så vil jeg anbefale Aran og Highland Park (bourbon, sherryfadene dræber citrussmagen.)

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 9 months ago #466 by Allan
Replied by Allan on topic Sommer whisky?
Et godt bud kunne være Green Spot fra Irland,
og en 12 års Highland Park er jo altid god

Allan

Hilsen
Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 9 months ago #467 by Kim_M
Replied by Kim_M on topic Sommer whisky?
En whisky der helt bestemt er en lækkerbidsken på en sommerdag er ASYLA fra Compass Box. Den er let og \"sprød\", og med lidt køligt vand i er den ekstra lækker. Lidt morsomt er det dog, at vi her taler om en blended, der dog kun indeholder 4 forsk. whiskyer.

Derudover er jeg enig i at let irsk og lowland whisky samt en highlands som Balbair eller Teaninich ville gøre sig godt om sommeren.

Kim M.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 9 months ago #468 by whiskyconsult
Replied by whiskyconsult on topic Sommer whisky?
Sommerwhisky... prøv en Scapa eller Linkwood. Is i whisky som der bliver nævnt er ikke nogen dårlig ide her om sommeren. Husk der ikke er nogen regler for hvordan man nyder en whisky, så defor prøv her om sommeren en læskende linkwood. For dem som har smagt Nacallan på Bourbon fade vil vide at det er en perfekt sommerwhisky.

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 9 months ago #470 by stig
Replied by stig on topic Sommer whisky?
Mht. is, så vil jeg anbefale nogle isterninger hvor vandet ikke smelter i whiskien eller evt. fedtsten.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 9 months ago #476 by cs
Replied by cs on topic Sommer whisky?
Jeg vil varmt anbefale Tobermory. Et let frisk whisky med et undertonet ulmende røgpræg og et lille strejf af mint. En helt klart overset ø-whisky.

Fra irland er der altid Green Spot - efter min meninhg det bedste Irland byder på. Red Breast er i øvrigt også dejlig frisk med et hav af eksotiske frugter.

Med hensyn til kulde (hvis det må være, det gode ved sommeren er efter min mening at det er let at få varme og dermed smag i whiskyen) så skænk dig en god dram og giv den 10 min i køleskab med vita vrap over. Den er kold og fuld smag.

Jeg kan i øvrigt altid drikke den røgede stil, thats life as a peat freak.

Nå ja, hvor er jeg glad for at der er et ordentligt forum til at dele sin glæde for whisky med.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • séan
  • Visitor
  • Visitor
20 years 9 months ago #478 by séan
Replied by séan on topic Sommer whisky?
Når vi nu har Lowlandswhisky fremme som en mild sommerdram, syntes lige jeg vil nævne St. magdalene som et rigtig godt alternativ, en lidt overset men fantastisk whisky.

Jeg har det sådan at, er det 25 grader kan jeg stadig nyde en god Ardbeg, men skulle det knibe for nogle kan jeg ´varmt ´ anbefale Bruichladdich som er meget frisk og sprød men ikke nævnlig røget.

sean:P

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.145 seconds