Bruichladdich Link.

More
16 years 5 months ago #13481 by Golfarne
Bruichladdich Link. was created by Golfarne
Hej til alle.

Da jeg købte den sidste af de whiskyer i Bruichladdich serien, kaldet Bruichladdich links Collection, lå der en posters fra den kunstner der har malet oplæget til etiketten og motivet på blikrøret som flasken leveres i. Navnet er Graeme W. Baxter, han har artelie i en lille by
der hedder Buchlyvie nær Sterling. Hvis der skulle være nogle som har interresse i at se kunstnerens øvrige værker, kan man se et udsnit af disse på følgende adresse.
www.baxterprints.com Det har måske ikke så meget med whisky at gøre men alligevel.

Hilsen

Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13500 by Spojs
Replied by Spojs on topic Bruichladdich Link.
Et hurtigt spørgsmål

Samler du på Links serien fordi du har spillet golf på de baner eller hvordan er ideen opstået ?

Spojs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13506 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Bruichladdich Link.
Hej Spojs.

Da jeg købte min første Bruichladdich, jeg husker ikke helt hvilken, lå der en lille folder indeni røret, som velnok en reklame for de forskellige udgivelser fra distilleriet.
Der var feks. The Old Course St. Andrews og The 16TH Hole Augusta. Samtidig stod der
at St.Andrews kun var lavet i 12000 nummererede flasker og Augusta i 18000 flasker.
Så begyndte jagten og den er nu ikke helt let. Men selvfølgeligt spiller det også ind, at jeg selv spiller golf, og har set alle banerne i fjernsynet, jeg har ikke selv spillet på nogen af de baner, men da vi var på ferie i Skotland i foråret var jeg da over på østkysten for at gå på St. Andrews, og vi drak kaffe i deres klubhus, altså ikke medlemmernes, men det der ligger ude ved Swilcan Burn. Min kone spiller ikke golf, men hvis man kan få tid på banen, tror jeg det vil kost ca 2500 kroner at spille banen.

Hilsen.
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13509 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bruichladdich Link.
Hvis du mangler et Bruichladdich 3D rør - er der én på bud her... www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=523030996
Jeg smider al emballage ud - så hvis du samler på al emballage og flasker - kan du aftage mine gratis.. :-)
Jeg har dog absolut ingen Bruichladdich flasker (eller rør)...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13511 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Bruichladdich Link.
Hej Duffer.
Det er pænt af dig at tilbyde mig dit tomme embalage, men nej tak, jeg samler kun på de ting hvor indholdet er intakt. Men jeg må da indrømme at jeg er lidt bidt af en gal Bruichladdich, jeg synes at min opfattelse har været, at deres optræden er yderst profesionelt og nyskabende, så kan man lide deres produkter eller ej, men dygtige og profesionelt er mit indtryk. Det med Links serien er for mig kun udtryk for dette, som vi mænd har stået for i årtusinde, jæger og samler. Nu er det nok mest samler genet der kommer til udtryk her.
Alle deres produkter kan ses her. www.bruichladdich.com/trade/products.htm

Hilsen.
Golfarne.

NB! Tillykke med de 1900 indlæg, godt gået.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16351 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Bruichladdich Link.
Hej til alle.
Der er lige udsendt en ny aftapning i Bruichladdich Links serien, og jeg tror at denne aftapning vil blive meget populær i USA.
Baggrunden er at golfbanen som er gengivet ved et signatur hul, er den bane der blev spillet Ryder Cup på nemlig VALHALLA.
Grunden til at jeg tror den bliver populær i USA er at det er første gang siden 1999 at USA har sejret i denne turnering.
Beskrivelse fra RMW af denne 15 year old whisky.

This bottling might be much more popular with our American customers given that Europe were given a good whipping over in Valhalla! Partly matured in Chateau Climens Sauternes casks, this is limited to 18,000 bottles and is described as having apricot, pineapple and honey flavours.

Gad vide hvornår den den kommer til danmark, kan man nå at få den under juletræet.

Hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16352 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bruichladdich Link.

Grunden til at jeg tror den bliver populær i USA er at det er første gang siden 1999 at USA har sejret i denne turnering.

Og jeg som troede det var indholdet - og ikke blikdåsen... :-)
Bruichladdich sælger godt og har fundet et godt marked.
Jeg syntes der er langt mellem de virkeligt gode smagsoplevelser fra Bruichladdich.

this is limited to 18,000 bottles

Så er der også en til alle. :-)
At skrive begrænset til 18.000 stk, får mig til at trække på smilebåndet.
Der kommer snart en ny aftapning hver uge... :-)
Kvaliteten kan man så diskutere :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #20507 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Bruichladdich Link.
Hej til alle.

Så er golfarne på banen igen.
Den nyeste udgave af links serien, kommer sikkert ikke til Danmark.
Nu har jeg forsøgt at finde den i Danmark.
Jeg har forsøgt at skrive mail til Valora Trade uden resultat.
Min whisky pusher forstår mig godt, men kan ikke hjælpe.
Når alt er prøvet bestiller man den hos RMW i Edinburgh.
En afløser for postmand Per har idag afleverte den pakke som har været ventet.
Den 11 udgave i Links serien "Vancouver Golf Club" er i hus.
16 år 46 % Som det står på flasken 16 ANS D'ÂGE.
Der er kun fremstillet 6000 flasker.
Hvorfor vælger importøren ikke at tage den til landet.
Prisen er et andet problem som jeg ikke kan forstå.
Da jeg købte den sidste betalte jeg 550 Danske kroner.(Valhalla)
Nu har jeg med forsendelse betalt 495 Danske kroner. (50 £ u/forsendelse)
De tjener vel også på Whisky i Skotland.
Jeg har betalt ca. 100 dk for forsendelse.
venlig hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #20514 by uldall
Replied by uldall on topic Bruichladdich Link.
Hej! Arne
Det går jo fint med at handle hos RMW, hvis du har betalt kr.550 hos en dansk forh., så har du ikke preset ham nok, han kan uden problemer sælge billigere hvis han har lyst.
Normalt checker jeg prisen i Flensborg og England/Skotland og vælger derefter hvor jeg handler.
Førstevalget bliver som regel RMW i London, men efter et halvt års tid er priserne i Flensborg på højde med de Britiske fragten taget i betragtning.
Køber du "kun" en flaske? hvis det er til samler hylden får du jo ikke smagt den! jeg er også samler ¨, men køber altid minimum 2 flasker, man skal sku da have smagt hvad man har på hylden :D
Forøvrigt betalte jeg "kun"kr. 470 for en Vancouver lev. i 7000, eller kr. 940 for to :wink:

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #20515 by Stationsforstanderen
Hej

En lille kommentar til det med antal, når man køber flasker....

Der skal altid købes 3 af gangen. Ja og hvorfor nu det. Jo den ene til at drikke. Den anden til at gemme. Den tredje til at sælge om nogle år, når den er blevet så meget værd, at den kan betale for dem alle 3. :) :D :)

mvh
Asbjørn

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #20516 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Bruichladdich Link.
Hej igen.
Nu havde jeg det lidt svært da jeg købte den næstsidste som var Valhalla.
Det var en sælger fra Valora Trade, som under sit besøg hos en forhandler i næstved
tog en flaske med til mig og afleverede den personlig på min adresse.
Han havde en regning med til mig, som jeg så betalte via min netbank.
Tillid af højeste karat og en service som er meget flot.
Jeg forstår godt dit forslag Uldall, for hvis man i Skotland kan sælge omtalte flaske for ca.400 kroner og tjene på en sådan handel, så tjener forhandlerne i Danmark
det som skotterne tjener og derefter 150 kroner mere.
Til Stationsforstanderen kun dette, hvordan skulle jeg få plads til 500 flasker Whisky
hvis jeg hvergang købte 3 i stedet for en flaske, og hvordan skulle jeg få lov af konen.
Men regnestykket lyder besnærende.
Det med konen tror jeg godt jeg kunne klare, hvis jeg kunne overbevise hende om regnestykkets validitet.

Venlig hilsen
Golfarne
Hcp 10,4

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #20517 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Bruichladdich Link.
Jeg foretrækker ½ eller 1/4 af hver flaske, der er simpelthen for meget der skal smages

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.208 seconds