James Martin's V.V.O.

More
16 years 3 months ago #14381 by T-Witek
Hej.
Jeg har i dag fået foræret denne flaske, men kan ikke rigtigt finde noget info om den. Tænker her på alder kvalitet.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14382 by Duffer
Replied by Duffer on topic James Martin's V.V.O.
Jeg fandt noget der svarer til den på Google - dog i en lidt anderledes udgave;
James Martin's whisky v.v.o.
Skotsk blended - whisky med blød smag, 70 cl.
Sælges i Fakta for 72,95 per flaske.
Alder: anslået 3 år - som er minimumsgrænsen for at det kan kaldes whisky
Kvalitet; alt er relativt, men den slags whisky vil en entusiast nok bruge til Coca-Cola, Irish Coffee eller madlavning.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14383 by T-Witek
Replied by T-Witek on topic James Martin's V.V.O.
Ok.
Jamen så ryger den jo nok i kaffen en dags tid.
Tak for svar.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14384 by Peteys
Replied by Peteys on topic James Martin's V.V.O.
Men tag da lige og smag på den først!

Må der i øvrigt godt stå 8 på flasken på den måde hvis det ikke er en 8års??

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14385 by Duffer
Replied by Duffer on topic James Martin's V.V.O.

Må der i øvrigt godt stå 8 på flasken på den måde hvis det ikke er en 8års??

Står der ikke Old No.8 Vat - det er vel ikke en alderangivelse.?
SMWS flasker har også deres eget nummer - f.eks 4.100 = Highland Park.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14386 by T-Witek
Replied by T-Witek on topic James Martin's V.V.O.
Jo der står OLD No. 8 VAT. Derudover ved jeg at det er over 10 år siden flasken blev købt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14387 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic James Martin's V.V.O.
På denne side står der at whiskien er 5 år gammel
Derudover er der angivet nogle smagsnoter
www.boissetamerica.com/products/ ... ?PrdId=205

En gammel udgave kan ses på www.whiskyauction.com søg på item: VB084

Mvh EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14388 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic James Martin's V.V.O.
Dem har jeg faktisk drukket en del af

Det er en billig supermarkedsblend og den er faktisk bedre end man kan forvente

Og til Duffer : Den kan ikke bruges til Irish coffee da det er en skotsk whisky. Gaelic cofee egner den sig derimod fremragende til

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago - 16 years 3 months ago #14389 by Duffer
Replied by Duffer on topic James Martin's V.V.O.

Og til Duffer : Den kan ikke bruges til Irish coffee da det er en skotsk whisky. Gaelic cofee egner den sig derimod fremragende til

Det ved jeg ingenting om - jeg drikker ingen af delene... Men kender da flere der bruger hviken som helst whisky til Irish Coffee :-)
Her er en opskrift fra Irish Coffee klubben www.irish-coffee.dk/magnoliaPubl ... offee.html

"Irish Coffee
Her er en ganske simpel step-by-step guide til den perfekte Irish Coffee. Der er flere uskrevne regler i forbindelse med brygningen, som iflg. klubbens vedtægter ikke kan nævnes i offentlighed uden konsekvenser. Men man kan alligevel komme langt ved at følge denne opskrift. God fornøjelse!
1. Sørg for at have ordentlige glas. Det lyder irrelevant, men det er det ikke. Skam og vanrøgt skal vælte ned over de, som drister sig til at servere en irsk mokka fra eksempelvis en kaffekop eller et raflebæger
2. Hæld nu en tilpas mængde brun farin i bunden af glasset. Er du værten og har du mange til bords, så husk at der ryger en del mere af det klistrede sukker, end du regner med. Til en hel aften kalkuleres med ca. 150-200 gram per person
3. Så til det helligste: whisky! Den gyldne regel er, at whisky + sukker som minimum i fællesskab skal op over den lille grønne indikator på de originale glas. Hvad angår whisky-mærke kan intet (næsten) være for billigt. Vi har kun én gang anvendt en whisky, hvor den dårlige kvalitet rent faktisk kunne smages gennem de øvrige ingredienser. Det drejede sig om en whisky af mærket 'Mic Mac' indkøbt i Flensburg til kr. 40,-
4. Så er det kaffens tur! Vælg et anerkendt mærke. Sørg for backup på maskin-fronten. Det ville være en katastrofe (og fast arbejde) som vært at måtte brygge kaffe med kogende vand gennem et lagen. Husk det!
5. Rør godt rundt i koppen så whisky, sukker og kaffe blandes. Nu er et godt tidspunkt at få et indtryk af koppens bouqet. Nej, for fanden!! Nyd duften og kom videre!
6. Nu skal der toppes op! Vi snakker naturligvis en sjat af den fede flødeskum. Igen: køb hellere for meget end for lidt.
7. SKÅL!!

Og husk den gyldne regel: Der anvendes IKKE sugerør!! Sugerør medfører død ved kølle. Det er noget homo, sådan er det."

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 16 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14390 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic James Martin's V.V.O.
Tja i bund og grund er det det samme, men den rigtige definition er vel at
irsk whiskey il irish coffe
skotsk whisky il gaelic coffee
ligesom man bruger cognac i french coffee

EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14391 by Peteys
Replied by Peteys on topic James Martin's V.V.O.
Ok jeg kan godt se ved nærmere eftersyn at der står old vat nr. 8 og ikke 8 år. men måden det er skrevet på ku godt få en til at tro det er en 8års. nevermind. SMWS aftapninger syntes jeg ikke helt kan sammenlignes med, da de jo har punktummer imellem numrene såsom 1.108. desuden er det jo som regel kun kendere der køber dem...

Men en whisky der er lavet med 5års Glenmorangie ku jeg godt se som en ok blend, ikke at jeg farer ned i supermarkedet og køber en. men prøve den ville jeg da gerne.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14392 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic James Martin's V.V.O.
Man kan smage kvaliteten af whiskyen hvis man hælder den ud over flødeskummet til sidst istedet for at blande den med sukkeret

På den måde har jeg lavet en del lækre Gæliske, med noget whisky der nok ville få de fleste her til at korse sig

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14393 by Peteys
Replied by Peteys on topic James Martin's V.V.O.
Førhen plejede vi også altid at gemme de slatter der ikke blev drukket til at hælde i kaffen efterfølgende (altså dem fra "slatglasset")
Og maltwhisky gir lige en gælisk kaffe noget ekstra, som man ikke får med en blend.

Det kan god anbefales, uanset om man blander med sukkeret eller hælder det ud over flødeskummet

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14395 by Chief
Replied by Chief on topic James Martin's V.V.O.
Peter skrev:

Og maltwhisky gir lige en gælisk kaffe noget ekstra, som man ikke får med en blend.

Åh-åh og endnu engang åh, ja den går skisme ikke her i det sydsjællandske. Tillad mig at citere fra vores vedtægters §20:
"Såfremt det konstateres, at et medlem udøver amoralsk, uetisk og utilbørlig omgang med Single Malt Whisky, såsom umådeholden og anstødelig indtagelse samt blanding med andre væsker end vand, udstødes denne i vanære af foreningen, og vedkommendes navn skal stedse omtales i uhøviske vendinger" :wink:

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14397 by Peteys
Replied by Peteys on topic James Martin's V.V.O.
Nu er der tale om de slatter der hældes fra i forbindelse med smagningen, altså de dramme der ellers ikke vil blive drukket. så i stedet for at smide dem ud bliver de brugt som tilsætning til kaffen...

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14398 by Ladewig
Replied by Ladewig on topic James Martin's V.V.O.
Wauh. Så håber jeg sku aldrig at Cheif opdager at jeg har flamberet bøffer i Gernmorangie! Hva ´ faen den var billig i Brugsen, og jeg vidste ikke at den skulle udgå!!!
Bortset fra det kan man SAGTENS smage på sovsen at det er en god whisky man bruger. Normalt bruger jeg Chivas, men der var ikke mere og jeg ville bare ikke købe lortet! Plejer at få en som gave i ny og næ af velmenende ignoranter, og SÅ meget cola kan jeg bare ikke få ned!!
Hvad gør man så. Jo man opdager at gode malts også hører til i køkkenet!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.386 seconds