MASTERCLASSES

More
19 years 6 months ago #1959 by dmwa
MASTERCLASSES was created by dmwa
En af de helt store oplevelser, som jeg mener er exceptionelt på en Whiskymesse, er Masterclasses.

Af en eller anden grund er der "publikumssvigt" ved de Masterclasses arrangeret af udstillerne under de Whiskymesser, NBO-Gruppen indtil videre har holdt.

Kunne årsagen være, at

1) Man har betalt en entré
2) Man har "kun" 5 timer til rådighed i alt
3) Så der er "ikke tid" til at fordybe sig

Så kunne en løsningsmodel vel være, at Masterclasses er åbne for alle, der har løst billet til Whiskymessen - sådan at forstå, at har man løst billet til om eftermiddagen på Whiskymessen, så kan man deltage på Masterclass om formiddagen (men naturligvis ikke have adgang til hallen) - og omvendt.

Som det er i dag, mener jeg kun man kan deltage i Masterclasses, hvis man er i hallen - dvs har betalt entré???

Andre der har en mening???

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1960 by MacLars
Replied by MacLars on topic MASTERCLASSES
Hej FLemming,

Det er lidt ærgeligt at Masterclasses er lidt overset på messerne - jeg er overbevist om at det hænger sammen med at der er begrænset tid til rådighed, jeg fornemmer at langt de fleste ikke har adgangsbillet til hele dagen, som det efter min mening kræver hvis man skal ha' tid i overskud til at deltage i Masterclasses (i hvert fald hvis der er mere end én man kunne tænke sig)

Jeg synes dit forslag er rigtigt godt, det ville selvfølgelig betyde noget ventetid når man skal tilbage i hallerne - men hvis det er timet rigtigt så det kun er én masterclass der slutter ad gangen, så er der jo ikke mere end max 30 (?) der skal checkes billetter på igen, så er det ikke det store problem.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1961 by jones
Replied by jones on topic MASTERCLASSES
Ud over de nævnte praktiske problemer med at nå Masterclasses mens der sker så meget "gratis" nede i hallen, så tror jeg også at det spiller ind at man endnu ikke har offentliggjort "menu" for Masterclasses med Springbank og Gordon & MacPhail.

Hvis vi skal lokkes væk fra fri bar og betale for fornøjelsen, bør man være meget hurtigere ud med hvad der bydes på.

De få der i forvejen overhovedet ved hvem Gordon & MacPhail er ville være lettere at lokke med en menu og hvis vi allerede kunne vide at Springbank (som de plejer) har godbidder med i form af diverse fadprøver og kommende aftapninger, så ville tilmeldingen nok være noget større.

Jeg ville f.eks. være forsigtig med at melde mig til en smagning hvor der bare stod "Macallan", men nu hvor jeg ved at det drejer sig om 4 varianter fra Fine Oak serien, så er jeg på.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.182 seconds