Prispåvirkninger.

More
14 years 2 weeks ago #20838 by Golfarne
Prispåvirkninger. was created by Golfarne
Jeg ved godt at der ikke findes et enkelt svar på det spørgsmål som jeg endnu ikke har
stillet.
Hvem i Whiskyverdenen har den største påvirkning på om en whisky stiger hurtig i prisen.
Er det distelleriet "navn" som er afgørende.
Er det omtalen af den enkelte whisky.
Er det foreksempel et begrænset udbud.
Er det markedsføringen.
Er det whisky eksperternes lovprisning/pointgivning.
Er det whiskynyt.? ( det var lidt søgt)
Hvis det er ekspertudtalelser, hvor bringes udtalelserne.
Er det sådan at et distelleri på forhånd kan designe en whisky til at blive populær.
Kan der svares begavet på så tåbelige spørgsmål.
Et nej vil ikke blive opfattet som negativt.

Venlig hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 weeks ago #20841 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Prispåvirkninger.
Jeg tror det er et miks af Destilleriets navn (Ardbeg f.ex), Omtale (Karuizawa 1967 f.ex), Whiskyeksperters pointgivning (PING1s gode karakterer i JM biblen)

Et begrænset udbud har altid en effekt, en whisky der er kontinuerlig til salg stiger jo ikke normalt i pris. Her er Black Bull 30 et godt eksempel på en whisky der steg til dobbelt pris da lagrene var ved at være solgt

Jeg tror at destillerier generelt gør hvad de kan for at designe deres whiskyer for at være populære. Det har jo effekt på salget, men jeg syntes ikke generelt det påvirker en efterfølgende prisstigning eller mangel på samme. Her er Hazelburn first et godt eksempel. Udsolgt hurtigt, men prisstigningen har ikke været så høj som jeg troede

Derudover mener jeg også at produktets kvalitet har en betydning, men det kommer vel ind under katagorien "omtale"

Macdeffe

Markedsføringen anser jeg ikke for at have den store effekt. Den går jo ud på at sælge produktet nu

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 weeks ago #20842 by dongregers
Replied by dongregers on topic Prispåvirkninger.
Udbud og efterspørgsel.

Der er en grund til at samler objekter ikke findes i 10.000 ekseplarer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.232 seconds