Udrikkelig whisky...

More
13 years 4 months ago #22241 by Duffer
Udrikkelig whisky... was created by Duffer
Som altid smag og behag, men denne smager så fælt at den aldrig burde have været aftappet.
N: Koldt rustent metal, sherry, våd hessian og rosiner
P: Kraftig sherry og mørke blommer, gummi af værste skuffe
T: Talkum, igen sur gummi og svovl
F: Sure cykelslanger - svovlnoter når det er allerværst, eftersmagen blive i munden
K: 0 = udrikkelig

Glen Grant
Aftapper: Coopers Choice

Åbnet for et års tid siden. Derefter bagerst i skabet i håbet om at gummi og svovl ville aftage eller forsvinde. Men der er ingen vej udenom - nu forsøges den brugt til madlavning, ellers er der kun håndvasken tilbage. :-(

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22242 by BigMac
Replied by BigMac on topic Udrikkelig whisky...
Det er en skam, Duffer...

Gammel Glen Grant plejer ellers at være tip top, men denne aftapper ligger også lidt nede i 'fødekæden' og har - iflg. min erfaring - et problem med at tilvejebringe bedre fade :?

Dog er det som om de har oppet sig en smule på det sidste. Deres flasker har også fået nyt design som de nok håber på kan relacere hele deres brand.

Min 'Bottom line' med Cooper's Choice er:
Try before you buy...og selvom de nye aftapninger er et skridt i den rigtige retning, så har det her endnu ikke ledt til nogen køb... og tvivler på det vil...

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22243 by dmwa
Replied by dmwa on topic Udrikkelig whisky...
Hvor har du købt den? Den lyder måske som om, at du har fået en "uheldig" flaske. Er der smagsnoter tilgængelig på andre flasker fra samme lot? Det kan meget vel være en dårlig kork, der er årsagen. Prøv at kig nøje på korken - er der misfarvninger, revner eller lignende?
Og så ville jeg kontakte den forhandler, hvor jeg havde købt den - for er det en af de uheldige flasker, så får man byttet til en ny / en anden.

Håber du finder en løsning - for umiddelbart tror jeg ikke, at man aftapper noget, der ikke burde have været aftappet. Det er kun at skyde sig selv i foden - for mærket man aftapper under vil jo lide last - som BigMac også er inde på

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago - 13 years 4 months ago #22244 by Duffer
Replied by Duffer on topic Udrikkelig whisky...

Gammel Glen Grant plejer ellers at være tip top, men denne aftapper ligger også lidt nede i 'fødekæden' og har - iflg. min erfaring - et problem med at tilvejebringe bedre fade :?

Jeg har før haft flasker fra Coopers og de har været sådan på det jævne, men aldrig så slemt som denne...

Min 'Bottom line' med Cooper's Choice er:
Try before you buy

Ja, - det gælder ikke kun Coopers, men prisen lokkede...

Hvor har du købt den?

Hos den nu hedengangne Billund Vine og en af grundene var 40% rabat p.g.a ophør :-)

Den lyder måske som om, at du har fået en "uheldig" flaske. Er der smagsnoter tilgængelig på andre flasker fra samme lot? Det kan meget vel være en dårlig kork, der er årsagen. Prøv at kig nøje på korken - er der misfarvninger, revner eller lignende?

Jeg ikke kunne finde nogle noter på den - kun på 2004 udgaven som Serge vurderer til 88 point

Og så ville jeg kontakte den forhandler, hvor jeg havde købt den - for er det en af de uheldige flasker, så får man byttet til en ny / en anden.

Forretningen lukkede så vidt jeg ved for et par år siden på grund af ejerens problemer med helbredet.
Link: www.jv.dk/artikel/314886:Billund ... llund-Vine

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 13 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22245 by Duffer
Replied by Duffer on topic Udrikkelig whisky...
slettet

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22256 by dmwa
Replied by dmwa on topic Udrikkelig whisky...
Hvis den er købt hos Billund Vine, burde den danske importør (mener det er FC Whisky) jo have nogle smagsnoter på, om den skal smage, som din gør. Jeg ville kontakte importøren for at høre, om der er noget galt med din flaske - eller om det er det pågældende batch generelt.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22257 by jones
Replied by jones on topic Udrikkelig whisky...
Duffer bød på den til privatsmagning i Århus den 12. februar.

Næste dag skrev jeg på whiskynyt - "Cooper's Choice fandt jeg direkte udrikkelig på grund af svovl."

Se www.whiskynyt.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3891

Det er nok givet at den også var sådan da den blev aftappet. Disse svovlbomber forekommer og jeg ved at der er folk som elsker dem.

al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22259 by Duffer
Replied by Duffer on topic Udrikkelig whisky...
Claus fra FC Whisky kikker i gamle smagsnoter og om der skulle være en flaske eller to tilbage på lageret :-)
Jeg har intet imod en anelse "cykelslange", men det her er urealistisk.
Det værste er, at når man har smagt en så styg udgave - så har man tendens til at lede efter det i andre aftapninger.
Så der er vist tid til en gang bourbonfad fra Glen Keith (Malts of Scotland) :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22443 by Duffer
Replied by Duffer on topic Udrikkelig whisky...
Jeg vil lige gøre opmærksom på en hel usædvanlig service som Claus fra FC Whisky har ydet i denne sag.
En service som man efter min mening som importør ikke er forpligtet til.
Jeg vil sige tak for erstatningsflasken og for kulancen. :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22451 by dmwa
Replied by dmwa on topic Udrikkelig whisky...
Det er stort Duffer - både at importøren går ind i det og ikke mindst at du melder tilbage på dette forum. Nu har du jo skrevet, at der er 373 dage til næste whiskykøb - ovenstående ombytning er jo en genial både at få nye flasker ind på trods af løftet :lol:
Og så kan jeg ikke lade være - hvis du havde købt den på whiskybutikpånettet.com - havde du så bare fået en service, der når denne historie til anklerne?

GOD JUL

DANSK MALTWHIISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22455 by BigMac
Replied by BigMac on topic Udrikkelig whisky...

Og så kan jeg ikke lade være - hvis du havde købt den på whiskybutikpånettet.com - havde du så bare fået en service, der når denne historie til anklerne?

GOD JUL

DANSK MALTWHIISKY AKADEMI

Flemming


Med de penge man efterhånden har sparet ved indkøb hos whiskybutikpånettet.com havde man nu nok kunne overleve en enkelt flaske med denne svovlkarakter...om ikke andet kan man bruge den til skræk og advarsel om hvordan whisky også kan tage sig ud.

Desuden synes jeg lige jeg vil nævne at de jeg har været i kontakt med rundt omkring har ydet en fantastisk service. Bla. ved lækket leverence... (dette er dog kun sket 1 gang).

Selv god jul

/Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.230 seconds