Inspiration søges

More
19 years 5 months ago #2760 by BigMac
Inspiration søges was created by BigMac
Hej allesammen,

Jeg skal et smut forbi London her inden Jul, og ville i den forbindelse høre om der var nogle i dette forum som havde et forslag til et spændende indkøb - f.eks specielle aftapninger som kun fåes i lufthavne osv.

I den forbindelse skal vel lige nævnes at jeg skal ind/ud af London-Luton. Har været der før (før jeg blev gal med whisky) og den har da et nogenlunde udvalg.

Nogen forslag? Islay har - som så mange andre i dette forum - specielt min interesse, men jeg er da så absolut åben for forslag... :lol:

lad mig høre hvad i mener er et godt køb :?:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2769 by Towle
Replied by Towle on topic Inspiration søges
BigMac skrev:

Jeg skal et smut forbi London her inden Jul, og ville i den forbindelse høre om der var nogle i dette forum som havde et forslag til et spændende indkøb - f.eks specielle aftapninger som kun fåes i lufthavne osv.

Jeg har p.t. min personlige håndlanger igang med at søge efter en Laphroaig Quarter Cask i diverse engelske lufthavne (han er i GB hver weekend).

Ved lanceringen skrev destilleriet, at den første portion kun ville komme til salg i udvalgte duty-free butikker, samt i begrænset omfang til venner i FOL.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok holde øje med om de skulle have fået sådan en fætter på hylden.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2770 by BigMac
Replied by BigMac on topic Inspiration søges
Hej Kurt

Quarter Cask !! Hvordan kunne jeg dog glemme den ;-) Den skulle jo vist, som du nævner, komme i duty free nu her. Den skal jeg da så absolut kigge efter.
Du burde næsten have en flaske bare for at minde mig om den. ;-)

Mange tak for inspirationen!

mvh

Le BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2771 by Duffer
Replied by Duffer on topic Inspiration søges
Det er lidt underligt at selve lufthavnen ikke har en hjemmeside (a la CPH).
(Jeg kunne i hvert tilfælde ikke finde den)
Så kunne man i det mindste have en fornemmelse af varesortimentet.
Men Bushmills er da på tilbud :oops:

www.london-luton.co.uk/buy_onlin ... t-XMAS.jpg

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2777 by jones
Replied by jones on topic Inspiration søges
Luton har nok det mindste whisky-udvalg af de 4 London lufthavne. Hvis du ikke kan komme til at handle whisky andre steder, så skulle du dyrke de varer mærket "duty free exclusive", "travel retail only" eller lignende for at finde noget som du ikke finder andre steder.

Aberlour har en del ting kun i lufthavnene: 1990 Vintage, 12 års Sherry, 15 års double matured, 30 år. Der plejer også at være japanske rariteter ind imellem, hvis du virkelig er ude på eventyr.

Men hvis du kommer ind til selve London, hvorfor ikke checke Vintage House, 42 Old Compton Street? www.vintagehouse.co.uk - suveræne priser og 1.200 flasker på lager!

Og når du er der, så ligger Milroys lige om hjørnet i 3 Greek Street.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2782 by BigMac
Replied by BigMac on topic Inspiration søges
Hej Al/MacAll

Tak for linkene!

Al: Jeg kommer ind til London, så jeg vil da så afgjort forsøge at få disse besøgt. Måske Royal Mile skulle have en chance også?

tak igen...

/BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3044 by BigMac
Replied by BigMac on topic Inspiration søges
Hej Igen...

På Al's opfordring besøgte jeg Vintage House i 42 Old Compton Street, Soho.
Det fortrød jeg ikke - imponerende udvalg de har der ! og en god betjening.

Jeg var specielt meget imponeret af den række Macallans de havde på bagerste hylde, hvor den ældste label lød på årgang 1926 - til en pris af 20.000 £ !!

Jeg var også temmelig imponeret over deres udvalg af uafhængige aftapninger - specielt Old Malt Cask. Besøg butikken hvis I får mulighed for det !

Nå, jeg fik ingen Macallan 1926 med derfra :-)

Til gengæld fik jeg en Ardbeg Uigeadail og en Ardbeg Very Young med derfra (begge ca. ½ pris af DK). og da jeg kom i lufthavnen igen, havde jeg stadig lidt £ i pungen og faldt her over en Bruichladdich Links II 16th hole Augusta 14år.

Er der nogle der ved om Uigeadail er en aftapning der er kommet for at blive?
Og om Very Young 1998 kun er kommet i 6000 flasker?
Jeg har "hørt" at Very Young kun er kommet til DK i 600 flasker - nogen der kan be- eller afkræfte dette?

Til sidst ... Bruichladdich Links II 12000 flasker på verdensplan?
Er Links-serien noget der er værd at samle på, måske? pga. den specielle lagring på ren ex-sherry og meget dekorative tins?

På forhånd tak,

BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3045 by Duffer
Replied by Duffer on topic Inspiration søges
BigMac, skrev

Til sidst ... Bruichladdich Links II 12000 flasker på verdensplan?


Hvis jeg læser det rigtig - og oplysningerne er rigtige - er det vist 18.000 flasker

www.whiskyguiden.se/Islay/Bruich ... gusta.html

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3047 by Duffer
Replied by Duffer on topic Inspiration søges
BigMac, skrev

Og om Very Young 1998 kun er kommet i 6000 flasker?



Fandt denne artikel i gemmeren....

whiskynyt.dk/modules.php?op=modl ... le&sid=565

og denne

www.lfw.co.uk/acatalog/Stock_Li ... eg_10.html

Jeg ved ikke hvad de mener når de skriver "limited to UK" for den fåes også i Tyskland

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3048 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Inspiration søges
Jeg ved ikke om linksene er værd at samle på, det kommer vel an på om man kan lide det. Jeg har hørt at inholdet skulle smage ens i de to udgaver der er kommet....



MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3049 by BigMac
Replied by BigMac on topic Inspiration søges
Hej MacAll og Macdeffe

Tak for indlægene!

MacAll: Du har ganske ret - det er 18000 flasker den er kommet i.
fandt dette her kort efter jeg havde skrevet mit indlæg :-)
www.bruichladdich.com/links/link ... lsheet.pdf

Mht. Ardbeg Very Young, så tyder teksten da på kun 6000 flasker - men måske det så kun er til UK - hvor mange får tyskerne så? og og herhjemme? får vi kun de 600 som jeg har hørt?

Macdeffe: Mht. hensyn til samlerværdien, så synes jeg nok der går lidt af den, hvis det er det samme der er i flaskerne. Ellers er dåserne da meget dekorative - de kan nok bruges til pasta i køkkenet ;-)

mvh

BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3050 by jones
Replied by jones on topic Inspiration søges
Oogie skulle indgå fast i sortimentet. Da der ikke er nogen aldersangivelse, kan de jo lave den af hvad de nu har ved hånden.

Der var en tidligere Ardbeg Very Young 1997/2003 i 4002 flasker som officielt kun blev solgt til medlemmer af fanklubben Ardbeg Committee.

Ardbeg Very Young 1998/2004 med grønlig etikette er en engangsting i 6000 flasker.

Der skal laves en limited edition fra samme destillat de næste tre år (7-8-9 års), indtil det så ganske naturligt bliver den almindelige 10-års.

Der er endnu ingen melding om der også kommer en 6-års VYA igen, men mon ikke succesen med de to første taler stærkt for at det sker?

Ja, Vintage House er imponerende og meget fristende.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3051 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Inspiration søges

Ja, Vintage House er imponerende og meget fristende.
Al J.


ja, man må jo nok hellere begynde at spare lidt sammen, så man kan gøre lidt indkøb derovre ifbm WhiskyLive.... :)

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3052 by Duffer
Replied by Duffer on topic Inspiration søges
MacChristensen, skrev

ja, man må jo nok hellere begynde at spare lidt sammen, så man kan gøre lidt indkøb derovre ifbm WhiskyLive....


Hvor stort budget skal man regne med...? 10 flasker - er det noget med 400-500 £... :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3054 by BigMac
Replied by BigMac on topic Inspiration søges

Hvor stort budget skal man regne med...? 10 flasker - er det noget med 400-500 £...


Det tror jeg godt du kan regne med - måske det oven i købet kun bliver til færre flasker, for der var godt nok noget at vælge imellem - rigtig mange spændende aftapninger. Prislejet? well, check det selv på deres hjemmeside. De fleste ting er billigere end herhjemme (surprise), få ting er dyrere eller koster det samme, så hold alligevel et vågent øje.

Jeg tror forøvrigt at de har mange flere ting end der er opført på deres hjemmeside... Jeg ved at jeg med sikkerhed skal forbi dem igen, med en større tegnebog end denne gang, næste gang jeg kommer derover. ;-)

mvh

BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3055 by Duffer
Replied by Duffer on topic Inspiration søges
BigMac, skrev

Prislejet? well, check det selv på deres hjemmeside. De fleste ting er billigere end herhjemme (surprise), få ting er dyrere eller koster det samme, så hold alligevel et vågent øje.


Jeg har studeret deres side (på venlig opfording af MacC) grundigt.
Destilleriaftapningerne er billigere end DK, men koster stort set det samme i pund, som jeg betaler i Euro i Tyskland.
Altså ingen besparelse der.
Udvalget og stemningen vil dog nok resultere i køb - de har trods alt 2-250 flasker mere end WQ i Hamburg.

Men

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3056 by uldall
Replied by uldall on topic Inspiration søges
Hej! om links fl. fra Bruichladdich er vær at samle på? jo som inkaneret golfspiller, whyskynyder og samler er det sevfølgelig et must at have de smukke flasker og emballage på hylden.

Bruichladdich Links er kommet i 3 udgaver
1) St. Andrews 46% 12000 fl.

2) Augusta 46% 18000 fl.

3) Royal Troon 46% 12000 fl.

og en specialudgave : The Svilcan Bridge 46% 9000 fl. 0.5l
tappet og specielt udvalgt af Jim M. til en international pair turnement på St. Andrews Golf Course.
Udleveret til alle deltagere og sat til salg i udvalgte forretninger.

Og jo de smager meget ens, men der er forskelle. Har ikke smagt svilcan bridge udgaven.

slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3057 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Inspiration søges

som inkaneret golfspiller, whyskynyder og samler


Uldall - kan være vi i 2005 skal ha ´ WHISKYNYT OPEN 2005 på benene med en efterføglende smagning....?? :wink:

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3058 by uldall
Replied by uldall on topic Inspiration søges
Hallo MacChristensen
ikke dårligt den er jeg med på, golf og whisky går utrolig godt i spæn sammen.
Er der flere golf nørder derude så lad os se om vi ikke kan banke en lille fed turn. og supersmagning på benene.
slainte uldall :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3060 by jones
Replied by jones on topic Inspiration søges
Apropos golf og whisky -

Det er med garanti en skrøne, men det påstås at en golfbane er på 18 huller, fordi det passer med 18 genstande fra en standardflaske, en "fifth" (en femtedel af en gallon, d.v.s. 0,76 liter).

Når man ikke havde mere whisky, så gad man ikke spille mere.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3063 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Inspiration søges
Jim McEwan fortalte mig at hansammenstykkede den samme smag da no.2 kom på markedet. Men med "små" produktioner kan man vel aldrig ramme helt den samme smag. Hvis I skal spille Whiskygolf, så foreslår jeg at i starter med whiskysmagningen... :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3069 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Inspiration søges

Det er med garanti en skrøne, men det påstås at en golfbane er på 18 huller, fordi det passer med 18 genstande fra en standardflaske, en "fifth" (en femtedel af en gallon, d.v.s. 0,76 liter).
Når man ikke havde mere whisky, så gad man ikke spille mere.
Al J.


...ja ellers var der fordi man kom i tvivl om hvilken af de 2-3 bolde man så, vitterlig var den rigtige..... :wink:

Men skrønen har jeg også hørt !!

Slainte,
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3070 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Inspiration søges

Hvis I skal spille Whiskygolf, så foreslår jeg at i starter med whiskysmagningen... :-) MacDeffe


MacDeffe,

så ender det jo bare med at vi må springe golfen over, og så gå direkte til den planlagte smagning EFTER runden også.... 8)

Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3072 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Inspiration søges
WHISKYNYT OPEN 2005 - er det whisky nydernes svar på Ryder Cup??
Spillet bliver sikkert ikke så se værdig, men underholdnings værdien må være stor :mrgreen:

Jeg har selv deltaget i NBO's whisky/golf arengement i Kolding. Det gik rigtig godt. Vi fik dog først whiskyen bagefter.
MacY har også lavet et whisky/golf arrengement, men desværre gik vandet på konen samme dag som det skulle foregå, så måtte ikke tage afsted. (Fik så en lille datter dagen efter - blev fejret med god malt)

Så det kan sagtens lade sig gøre at kombinere de to ting, men jeg tror dog ikke at jeg vil kaste mig ud i at tømme en flaske på de 18 huller. Så tror jeg at jeg enten går out of bounds eller direkte i en hazard.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.244 seconds