Apropos Fakes

More
19 years 3 months ago #3398 by MacChristensen
Apropos Fakes was created by MacChristensen
Check lige denne

cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW

Er det bare mig, eller lugter den langt væk?? Tror hvis jeg var indehaver af denne flaske, og ville være så letsinde at sælge den, så var jeg nok gået til McTears istedet for at prøve at sælge den på Ebay..... Karlejnar, diskutionen gik jo livlig igår på chatten på Spirit Of Islay - hvad blev i enige om, efter jeg hoppede af?? - fake or not ?

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3400 by dmwa
Replied by dmwa on topic Apropos Fakes
MEGET interessant!

Denne (en årgang 1885) er faktisk nævnt i Dave Brooms så berømte artikel "Faking it" i Whiskymagazine issue 28. På daværende tidspunkt hed indehaveren af Ardbeg Alexander MacDougall - og ikke McDougall som der står på etiketten - vel, shit happens - men ville man på daværende tidspunkt sætte en etiket på en flaske, hvor ens eget navn var stavet forkert???

At der så nu dukker en flaske op fra 1882 med samme trykfejl, ja så er det jo man må spørge sig selv - er det en fake - eller hed han McDougall - eller havde man ikke råd til at ændre etiketten - eller opdagede man det ikke, for man gik i en evig rus....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3748 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Apropos Fakes
Samme sælger har også 3 sjældne flasker Laphroaig til salg, destilleret i hhv. 1969, 1970 og 1973, og alle aftappet i forskellige år. Men sjovt nok har de PRÆCIS samme farve - kunne lige så godt komme fra samme fad. Så enten har de været gavmilde med karamellen, for at ramme den samme farve ellers.........

De kan ses her: cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... rand=false

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3749 by Duffer
Replied by Duffer on topic Apropos Fakes
Er det bare mig - eller er det ikke også lidt underligt at alle tre ovendstående flasker er tappet ved 40 % ??? :?:

Jeg mener - nu når det er "for collectors" og "Very Rare"

Eller er jeg helt forkert på den...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3750 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Apropos Fakes
Så vidt jeg ved, så er Sestante Import et G&P produkt til det italienske marked, men om det kun er cs eller hvad, det skal jeg ikke kunne sige...

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3751 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Apropos Fakes
Jesper skrev:

Karlejnar, diskutionen gik jo livlig igår på chatten på Spirit Of Islay - hvad blev i enige om, efter jeg hoppede af?? - fake or not ?

Stemningen var mest til "fake". Men der kom også en del andre links frem fra Gordon, også fra McTears, så der har altså været solgt lignende flasker der.

Men apropos de mange fakes fra Italien, og Flemmings advarsel for nylig, så er det da pudsigt, at både Macallan, Hazelburn, m.fl. og nu også Ardbeg, skulle være tappet på helt identiske flasker. Og med næsten identiske etiketter. Specielt når det er forskellige aftappere.

Mistænkeligt må jeg sige. Det der kan undre én, er at de bliver ved med at dukke op, når der nu har været advaret så meget.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3753 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Apropos Fakes
People are suckers !

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3754 by uldall
Replied by uldall on topic Apropos Fakes
Hej! Fake el. ej? jeg turde heller ikke investere mine sparepenge uden at få en sikker vurd. af foreks. Mctears først.
Det var så det, til Flemming flasken er fra 1892 og ikke som du skriver 1882, sikkert tastefejl.
Går man ind den fremragende site Ardbeg Whisky Archiv, vil man under aftappere finde Alexander McDougall & Co. altså ikke Mac, der er fire aftapninger en 10 års, en 15 års, en fra 1885 og en fra 1895, men ikke ebay's fra 1892?

15 års blev sat på auction hos McTears, ligeledes blev Ardbeg fra 1885 solgt for 3.600,-GBP i dec. 2000 hos McTears.

De fire flasker i Whiskyarchiv har aLLE Forskellige etiketter, men er dog stavet med Mc og ikke Mac. Flasken fra 1895 ligner flasken fra 1892 på Ebay til forveksling.
Ardbeg 10 års belv budt tilsalg i august 2004 på Ebay ellers ingen oplysninger.
Lidt at lege med eller tænke over fake el ej.
Hvis jeg finder sådan en flaske til sommer i Skotland, langt ude på landet i en lille flække hos en lokal købmand, tror jeg at jeg vil tage den for gode varer, og købe den hvis prisen er "rigtig".
Slainte Uldall7000 :roll:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3755 by dmwa
Replied by dmwa on topic Apropos Fakes
Tastefejl - flasken på Ebay er en 1892.

Nu checkede jeg ikke dybere udsagnet fra Whisky Magazine omkring stavemåden på Ardbegs ejer - så slog derfor op i Alfred Barnards bog - her står ejer som McDougall & Co. Hvor Dave Broom har sin oplysning om, at hans navn stavedes MacDougall, må indtil videre stå hen i det uvisse. Der står også, at Alexander McDougall døde i 1853 - men da han havde et velsankrevet navn i Højlandet, brugte man stadig hans navn på Ardbeg. Sidst i afsnittet om Ardbeg står der også "Sole agents, Buchanan, Wilson & Co., 40, Vincent ´s Place, Glasgow". Hvis de skulle have været "sole agents" på daværende tidspunkt - ville man så have lavet en Ardbeg med Alexander McDougall ´s navn på? Ville det ikke være mere naturligt, at Buchanan ´s navn stod på etiketten?
Jeg giver en god flaske whisky til den, der kan fremskaffe et billede fra en butik i Glasgow eller Edinburgh fra omkring år 1900, hvor man kan se etiketterne på flaskerne - meget gerne Ardbeg, Thorne og andre - så vi kan se, hvordan datidens aftapninger så ud - et sådant billede har jeg indtil videre ikke kunnet finde - end ikke Gordon & MacPhail har et billede fra deres butik fra dens åbning / første leveår.

Et sådant billede ville sikkert kunne svare på mange af de uafklarede spørgsmål vi har omkring "fakes"

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.249 seconds