Falske Flasker

More
19 years 2 months ago #4184 by MacLars
Falske Flasker was created by MacLars
Malt Maniacs har lavet en side hvor man kan se de "aktuelle" forfalskninger der findes på markedet.

www.maltmadness.com/fake.html

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4185 by Duffer
Replied by Duffer on topic Falske Flasker
Case #006 virker da ellers ægte nok... :roll:
Falskneren har da i det mindste været kreativ og sandsynligvis i besiddelse af god humor... :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4239 by MacLars
Replied by MacLars on topic Falske Flasker
Der er nu kommet et par nye cases.

Specielt Case #009 er interessant, en gut på ebay har solgt en flaske Macallan 1954, han gør tydeligt opmærksom på at der ikke er noget reference-nummer på flasken, flasken ender med en auktionspris på £780.

Nogen tager så fat i MacAllan og får at vide at flasker uden reference-numre er flasker beregnet til udstillinger - de bliver fyldt med 3 års whisky.

Det må siges at være en god pris for en ung MacAllan ;-)

Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4240 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Falske Flasker

Det må siges at være en god pris for en ung MacAllan

Ja - men faktisk er det jo ikke engang Macallan, der er i, men en anonym 3års. Sikkert justeret med karamel for at ramme den rigtige farve for en gammel whisky.

Mon det er en udbredt praksis med disse udstillingsflasker?. Man hører engang imellem om folk, der tager en flaske ned fra hylden i en butik, og tager den med til disken. Her tager ekspedienten så en anden flaske frem, og giver til kunden.

En del butikker har jo flasker stående på display i udstillingsvinduer, og de udsættes for sollys. Her må man da håbe, det er udstillingsflasker, alt andet vil jo være synd :roll:
Men det kan vel ikke udelukkes, at en uerfaren ekspedient, kan "komme til" at sælge én fra vinduet, hvis de ikke har flere på hylden :shock:

Jeg vil altid være betænkelig ved at købe en flaske, der har stået i vinduet, om det så var den sidste af en sjælden flaske. Så kan jeg bedre lide, at de udstiller rør og papkasser, som Skjold Burne i Århus gør.

Nogle steder, f.eks. hos Oddbins i Stirling, tager de flaskerne ud, og stiller på hylderne. Når man så køber én, skal de så finde røret/kassen, der passer. Det ville da være nemmere, at lade dem blive i emballagen, godt beskyttet mod lys.

Min kone må have lært et og andet, for da hun ville købe min julegave, "Aalborgmalten 2004", forklarede hun ekspedienten, at hun ikke ville have den fra vinduet, som ovenikøbet lå ned :shock:
Men OK, denne forretning har vinduet mod Nord :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4266 by Duffer
Replied by Duffer on topic Falske Flasker
Selv "Scottish Chieftain Finest Scotch Whisky" som med en pris på under 100 kroner nok må anses for at være til cola, bliver "forfalsket" med vand... :o

www.thisisgloucestershire.co.uk/ ... K=11821764

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.209 seconds