opbevaring af whisky

More
20 years 6 months ago #587 by Samahdi
opbevaring af whisky was created by Samahdi
Hej alle!!!

Jeg er temmelig ny indenfor det her med whisky.

Jeg har købt en sjælden flaske, og ville vide hvordan man bedst opbevare en sådan. Jeg havde nemlig tænkt mig at gemme den i lang tid.

Håber i kan hjælpe mig

Med venlig hilsen

Samahdi

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #588 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic opbevaring af whisky
Hej Samahdi.

Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med whisky der har været u-åbnet i længere tid. Som regl når jeg kun inden for døren inden proppen trækkes af ;-)
Men jeg har læst et sted, at der er et par vigtige ting ang. opbevaring af whisky i længere tid. Det første er, at det skal stå et sted hvor temperaturen ikke stiger og falder. I følge artiklen udvider alkohol sig ved varme og omvendt ved kulde og nok til at der skulle komme en smule ud/ind igennem korkproppen. Om det er sandt ved jeg ikke. Der står ikke noget om hvilken temperatur der er bedst at opbevare ved. Men når der ikke må være temperatur forskelle, så må den selvfølgelig ikke stå i solen. Jeg mener også at have læst et sted at en flaske whisky skal stå op, der må ikke være alkohol på korkproppen.

Jeg ved at der sidder et par stykker derude som ved en del om opbevaring af whisky, så jeg håber at de kommer med en god ide her til.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.201 seconds