Royalmilewhiskies

More
18 years 7 months ago #6608 by Veigt
Royalmilewhiskies was created by Veigt
Hej Forum..

Jeg vil gerne vide om der har været tilfælde hvor man har købte flasker fra royalmile som er fakes..??

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har solgt en flaske som jeg købte for ca1-2 år siden, og den har været i mit skab siden da.. Nu har jeg solgt den i det min interesse er større for fotografering.. Men ham som nu købte flasken påstår at den er fake, her er hvad han skrev..:

Jeg tror at det er en fake!
Lablen sidder løst i højre side!
Der er lim-rester langs kanterne på både for- og bagside!
Når man kigger på bagsiden af labelen igennem bunden, er der langtfra et
jævnt lim-lag, det ser slet ikke ud som nogle af de 10 andre Balvenie
flasker jeg har stående, eller andre flasker for den sags skyld!

Jeg beskylder ikke dig for noget, men den ser meget mistænkelig ud så jeg
har skrevet til Balvenie for at de måske kan tjekke Cask/Bottle Nr. i
forhold til Batch nummeret på selve flasken

Det er en Balvenie sandy grant gordon 65th, Hand bottled.. lavet i 300 eksemplarer

Jeg har sagt til ham, at han kan sende mig flasken retur, og han får sine penge igen...

Er der nogen af jer som har oplevet dette, og hvad siger i til hans observation..??

Mvh Carsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6613 by dmwa
Replied by dmwa on topic Royalmilewhiskies
Hvis der er et "batch nummer" - dvs et maskintrykt nummer, kan man spore flasken til hvilket produkt, der har været i den. HVis det så viser sig at være det rigtige batch nummer - så er det vel "bare" en dårlig etiket - eller etiketten har måske været af - og en amatør har sat den på igen???

Men han har vel et point med limresterne.....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6615 by bruhns
Replied by bruhns on topic Royalmilewhiskies
Jeg har kun gode erfaringer med Royal Mile og kan ikke umiddelbart forestille mig at de sælger falske flasker... Det bliver spændende at høre hvad Balvenie svarer...

Mange hilsener,

Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6616 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Royalmilewhiskies
Veigt:

Hand bottled.. lavet i 300 eksemplarer

Hvis de er håndfyldte kan etiketten jo også være sat på i hånden. Og hvis de ikke har selvkæbende etiketter, men eksempelvis etiketter trykt i lille antal evt. printet fra en alm. printer, så er de måske limet på.

dmwa:

Men han har vel et point med limresterne

Måske har de så bare været lidt rundhåndede med limen. :?

På Bladnoch sætter man etiketter på de flasker der tappes lokalt ved at smøre lim på bagsiden med en pensel og derefter placere dem på øjemål. De har en hjemmelavet flaskeholder, fremstillet af et par stumper tøndestave, som flasken ligger i imens.

På Aberlour og Bruichladdich bruger de selvklæbende etiketter til de flasker kunderne selv kan tappe, men det var vist et sidespring. :oops:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6617 by MacLars
Replied by MacLars on topic Royalmilewhiskies
Her et svar fra Jens Tholstrup:

Umiddelbart tror jeg ikke den er falsk, men det er svært at bedømme uden at se flasken. Det er korrekt at der blev lavet en aftapning tilbage i 1996 for Sandy Grant Gordon, den daværende Bestyrelsesformand. Den nuværende bestyrelsesformand er hans bror Charles Grant Gordon - det bliver i familien.

Igen, så har jeg ikke set flasken, men hvis det er den jeg forestiller mig, så blev en Single Barrel (nummer 12558) aftappet for at fejre Mr Gordon's 65 års fødselsdag. De der var tilstede ved hans "retirement dinner" fik hver en flaske. Resten blev aldrig solgt uden for virksomheden, men ansatte fik muligheden for at købe en flaske. Pengene gik til velgørenhed. De involverede ansatte i virksomheden (Fields) der stod for indpakningen fik også een hver.

At der er problemer med limen kunne være fordi det hele skulle gøres ganske hurtigt, og er håndaftappet ved destilleriet. Hos Balvenie er vi gode til at lave whisky, men vidste måske ikke så meget om lim på det tidspunkt. Som nævnt, før jeg ser flasken vil jeg ikke kunne bedømme den yderligere, udover at sige at jeg er helt overbevist om at Royal Mile Whiskies ikke ville sælge noget videre med mindre de er 100% sikre på originaliteten. Vi tager naturligvis forfalskninger meget seriøst, men det er heldigvis ikke noget Balvenie har lidt under . . .7-9-13.
Jeg er hjemme i Danmark d. 21. Oktober til Wild Whisky Weekend på Hotel Falster, så der er mulighed for at tale yderligere om produktet, og smage lidt på lidt Balvenie sjældenheder.

Jeg er i øvrigt i kontakt med køberen af flasken, og får formodentlig et billede tilsendt.

Med venlig hilsen
Jens Tholstrup
Rare Whisky Manager &
Intl Senior Brand Manager (The Balvenie)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6660 by MacLars
Replied by MacLars on topic Royalmilewhiskies
Lidt mere fra Jens

Personen har sendt mig et billede... hvorfra jeg bedoemmer whiskyen til at vaere aegte. Det kan man naturligvis ikke sige 100%, men der er nogle smaa ting som jeg genkender Balvenie som kendetegn.


Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.175 seconds