Cadenheads

More
18 years 6 months ago #6731 by Olde
Cadenheads was created by Olde
Da jeg er ved at blive fristet af Cadenheads hjemmeside vil jeg endnu en gang høre om jeres erfaring.

Cadenheads har to serier, hvor hverken kilden eller årgang er oplyst.

Jeg vil høre om der er nogen af jer der smagt nogle af disse og vil fortælle om jeres "dom".
Hvis der er nogen, der endvidere har lidt bonusinfo om hvad der er i flaskerne, så vil jeg blive meget taknemmelig.

Det drejer sig om:
Classic Campbeltown
Classig highland
Classic lowland
Classic Islay
....og Classic rum :?:
de er alle på 50%.

Derudover drejer det sig om:
1842 Campbeltown
1842 highland
1842 lowland
1842 Islay
....og 1842 rum.
Disse er alle på fadstyrke.

Jeg håber ikke, at de blev lagt på tønde i 1842...for så ville tønderne nok være ret tørre inden i :cry: (medmindre der der har været forbi med den store silikonesprøjte,pensel og Gorispand :twisted: ) .

Hvis i har nogle generelle erfaringer med Cadenheads, så har det også interesse

På forhånd tak!
-Elming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6734 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Cadenheads
Jeg har generelt god erfaring med Cadenhead's. Mest med deres "Authentic Collection" (enkeltfad ved fadstyrke), men også en enkelt "Original Collection" (enkeltfad ved 46%)

Har desuden smagt en enkelt Ardbeg fra den lidt sjældnere "Bond Reserve" :P

Alle har været fremragende kvalitet :P :P

De serier du nævner kender jeg ikke lige - er det noget nyt, de har fundet på :?:

Eneste "negative" oplevelse med Cadenhead's, var da jeg blev budt på en smagsprøve af Laphroaig 2003 aftapning i Eagleshome Campbeltown. Så havde de ingen hele flasker at sælge :evil:
Meget flov ekspedient :oops:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6743 by Duffer
Replied by Duffer on topic Cadenheads
Hvis du ikke har mod på at besøge forretningerne i U.K og har mulighed for at komme til Köln eller Berlin, har Cadenheads også afdelinger der med stort udvalg.
Ja, så er der også den i Holland (eller Nederland som de foretrækkes at blive kaldt.)

Jeg vil også gerne "udforske" Cadenheads noget mere.
Har da også et overtalelsesprojekt i gang derhjemme og en weekend tur til Berlin. :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6751 by Olde
Replied by Olde on topic Cadenheads
I fald at "classic Campbeltown" og "1842 Campbeltown" er aftapninger fra Springbank, så lyder det som spændende alternativer til, hvad der ellers er på markedet. Hvis det er Glen Scotia...så kan det sikkert også være gode aftapninger (dog uden den samme rarietetsværdi for "frimærkesamlerne"). Er der nogen der har viden eller bare formodninger om (for slet ikke at nævne løse rygter), hvad der er i disse flasker, så er jeg meget interesseret.
På forhånd tak!
-Elming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6799 by MichaelMadsen
Replied by MichaelMadsen on topic Cadenheads
Juuls Vin og Spiritus får Classic serien fra Wm.Cadenheads på lager i starten af november.
Herudover nogle yderst interesante aftapninger heriblandt Ardbeg.
Såsnart de lander vil de ligger på vor hjemmeside.

Hilsen
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.138 seconds