iMalts - Nyt whisky program til iPhone

More
14 years 9 months ago #18559 by iStolz
Hej

Jeg hedder Lasse og har udviklet et nyt whisky program til iPhone og iPod Touch, som måske er interessant for nogle af jer. Det startede med at jeg selv ville have et whisky program til min iPhone, men de der fandtes i forvejen, var ikke noget at skrive hjem om. Da jeg i min fritid udvikler software, var det nærliggende at lave et program selv.

Min største inspirationskilde var Michael Jacksons Malt Whisky Companion - altså et opslagsværk om single malt destillerier og deres whiskyer. Da jeg ikke bare kunne stjæle informationerne fra bogen, var jeg nødt til selv at finde informationerne på destilleriernes hjemmesider, så jeg måtte afgrænse mig til kun at medtage aktive destillerier og deres whiskyer. Derudover begrænsede jeg mig til kun at medtage skotske destillerier. For at beskrive de forskellige destilleriers (og dermed deres whiskyers) stile, fandt jeg frem til bogen Whisky Classified: Choosing Single Malts by Flavour, David Wishart, Pavilion Books, London 2002. I kan læse mere whisky klassifisering her:

www.whiskyclassified.com/classification.html

Derudover udviklede jeg et skelet til bedømmelse af whiskyer ud fra farve, duft, krop, smag og afslutning, hvor hver kategori skal bedømmes ud fra en række faste parametre.

Programmet blev til iMalts og er i øjeblikket på udsalg til 18 kr. i Apples App Store. I kan finde flere informationer om og billeder af iMalts her:

imalts.istolz.com

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 9 months ago #18618 by iStolz
Jeg har sat iMalts på udsalg til 12 kr. i en kortere periode.

/Lasse

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19074 by iStolz
Jeg har netop opdateret iMalts så programmet nu indeholder informationer om mere end 70 skotske, irske og japanske destillerier og næsten 430 af deres whisky'er. Derudover har jeg implementeret de fleste af brugernes ønsker. Udover at tilføje destillerier og whisky'er løbende, er det min plan at næste opdatering skal gøre det muligt for de tusinder af iMalts brugere at dele deres smagsnoter.

Prisen er stadig kun 12 kr.

/Lasse

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19075 by MacNiels
Billigt, men ingen iPhone :-(

Men kom der en add-on til whiskynyt.dk så...

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.206 seconds