Salg/bytte

More
12 years 2 months ago #25079 by tdh1
Salg/bytte was created by tdh1
Skulle nogen her ligge inde med en George T. Stagg eller en William Larue Weller Barrel Proof Bourbon, evt. en Thomas Handy Sazerack Barrel Proof Rye som de vil sælge/bytte.

Jeg vil selvfølgeligt helst bytte :D men er prisen ikke helt vild så køber jeg også gerne.

Indtil nu har jeg ikke haft den store succesoplevelse med de Bourbon & Rye Whiskeys jeg har smagt og jeg har en ide om de har været for "billige". Så ændrer det sig ikke ved at smage noget af ovennævnte er jeg nok ikke til Bourbon eller Rye.

En 5-10 cl. sample kunne også være en mulighed.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25081 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Salg/bytte
Hvad har du prøvet før ?

BTAC er blandt de aftapninger der får det højeste prisløft når de introduceres i DK. I USA koster de omkring 75$ og opad afhængig af stat. Det er 425. Så priser på ca. 1300-2400 er noget af en forskel. Dyrt, især hvis det ikke er noget for dig!

Et par mere prisvenlige alternativer kunne være PvW 12yo eller Evan Williams Single Barrel vintage 2000

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25090 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg/bytte
Hej Steffen

Indtil nu har jeg kun smagt de mere gængse. Jack Daniels, Blantons, Virginia Gentleman, Jim Beam, Rittenhouse o.lign. og sammenlignet med Skotsk har jeg været skuffet, men det har jo heller ikke været specielt dyre flasker jeg har smagt. Alle i det nedre prislag.

Jeg har været hos min lokale whisky pusher for, at forhøre mig. Han skulle skaffe dem hjem og prisen var 2000+ for G.T.S. og det synes jeg var lige i overkanten. W. Larue og T Handy var ca 500 billigere end G.T.S. Efterfølgende har jeg også budt lidt med på whiskyauktion (der er pt. 3 stk.), men blev overbudt og har lidt en fornemmelse af, at de ender højt. Så ved tilfælde fandt jeg ud af at Whiskyexchange havde G.T.S. b. 2011 til £103,- så jeg har lige bestilt 2 stk. derovre. Det er jo nærmest billigere end 1 stk. herhjemme ift. den pris de kunne skaffes hjem til. Jeg tænkte jeg hellere måtte tage 2 stk. med, hvis jeg nu blev vild med den og den så ikke var til at få fat i senere. Så nu håber jeg den falder i min smag ellers må flaske nr. 2 skydes af. Jeg glæde mig ialtfald til, at smage den.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25091 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Salg/bytte
George T Stagg er lidt ekstrem. Selv foretrækker jeg WL Weller. Der er langt imellem dem du nævner og BTAC, men jeg kan godt lide Rittenhouse f.eks.

Stagg holder længe, den har en meget høj ABV og skal nærmest indtages dråbe efter dråbe

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25093 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg/bytte
Ja der er et mærkbart spring i prisen fra imellem dem og Antique Collection. Det er nok også derfor jeg har holdt mig tilbage så længe :) men jeg synes, at nu havde jeg hørt så meget godt så nu skulle det være og så må det bære eller briste.

ABVen er nærmest rystende. Det er klart ikke en man "bæller", så på den måde er prisen vel ikke så voldsom endda. Jeg er ihvertfald meget spændt på om det kan leve op til den "foromtale" jeg har modtaget.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #25099 by Ronnie
Replied by Ronnie on topic Salg/bytte
George T. Stagg er min yndlingsbourbon og ligger ganske rigtigt i den lidt mere ekstreme del af skalaen. Jeg husker tydeligt det første indtryk, da jeg åbnede den første flaske. Næsen var meget uventet og mindede nærmest om slivovitz, dog uden at være sprittet. Smagen var nærmest en symfoni af sød frugt og bitter chokolade, kombineret med en voldsom styrke i ABV.

Jeg hører til dem, som helst drikker Stagg ufortyndet og så er det klart, at man må nippe ganske lidt af glasset, ellers smadrer man sine smagsløg fuldstændigt. Og skulle du finde på at have flasken med til en smagning, må den nødvendigvis komme ind som den sidste. For efter at have indtaget den, er det svært at smage nuancerne i noget som helst andet.

Held og lykke med det.
/Ronnie
Last edit: 12 years 2 months ago by Ronnie.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25101 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg/bytte

George T. Stagg er min yndlingsbourbon......Smagen var nærmest en symfoni af sød frugt og bitter chokolade, kombineret med en voldsom styrke i ABV.
Held og lykke med det.
/Ronnie


Hej Ronnie

Det er netop beskrivelser som dine der gør jeg ikke længere kan lade være med at prøve den.

Jeg smider min uforbeholdne mening om G.T.S. ud her når flaskerne ankommer og jeg får proppen af en

Og tak! det kan være jeg får brug for både held og lykke med den høje ABV (-:

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25208 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg/bytte
Så fik jeg proppen hevet af G.T.Stagg og jeg må sige jeg er IMPONERET. Hold op en kanon whiskey. Ikke som nogen Bourbon jeg nogensinde har smagt.

For det første utrolig flot dyb, dyb mørk farve og overraskende mild i duften i betragtning af at den holder 71,3% Jeg havde frygtet den ville flå næsen itu på mig, men overhovedet ikke. Faktisk har den en super dejlig duft og ikke særlig sprittet. Rigtig sød, tiltalende og med mørk kandis/mørk sirup.

Smagen wow. Utrolig meget sødme, nærmest konfekt og igen mørk kandis, en anelse krydderet og meget træ. Man kan godt mærke det er en potent dram, men også på smagen er de 71,3% ikke så voldsomme som man kunne have forventet. Den her dram har i den grad givet mig mod på, at smage mere i samme boldgade.

Summasumarum vil jeg give 2200,- for den hos min lokale pusher - næppe - vil jeg slæbe den hjem fra udlandet for en tusindlap - helt 100% ja.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25209 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Salg/bytte
Tjaa, hvis du finder den de rette steder i USA kan du slæbe den hjem for ca. 450,- :-)

Det dyreste jeg har set den til er ca. 700,- derovre, men så brokker de lokale sig virkelig over at prisen er ublu

Hvil man have hele BTAC sættet er der nemt betalt for en flybillet tur-retur til USA (for 2)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25219 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg/bytte
450,- lyder meget tiltalende og selv med punktafgift og moms holder prisen. Jeg synes bare ikke mange US butikker sender til Europa og de der gør han vildt pebrede forsendelses omk. En forlangte $120. Men som du nævner skal man ud at rejse er det ret billigt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25221 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Salg/bytte
Ja, det var nok mest ment som en anbefaling for folk der alligevel er i landet. Og selvom man er i USA kan BTAC'erne godt være svære at finde. Jeg har selv haft størst held i Utah State Liqeur Stores. Måske er det fordi en del af Utah's indbyggere er mormoner at der ikke er så stort et run på flaskerne :-)

Hvis man er derovre og gerne vil have en Stagg eller lignende med hjem kan det godt betale sig at researche lidt hjemmefra. Men ellers har de jo så meget andet godt på hylderne derovre, som man overhovedet ikke kan få i Danmark

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.249 seconds