Nye fade hos WhiskyOwner

More
16 years 4 months ago #13976 by st7
Nye fade hos WhiskyOwner was created by st7
WhiskyOwner har netop lagt 2 nye fade til salg......men det er desværre ikke whisky :?
Fadene er en Calvados fra 2000 samt en Demerara Rum fra 1975.
Sidstnævnte er selvfølgelig en luksusaftapning til de hurtige.......god jagt :!:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14663 by FrankC
Replied by FrankC on topic Nye fade hos WhiskyOwner
Whiskyownwer har 4 nye fade til salg. 3 whisky fade og et Cognac.
Så jeg håber at i har mere plads i skabet.

1.Vatted Grain Portfinish 1995
2. Bunnahabhain (Peated) 1997
3. Glenrothes 2000
4. Cognac Delamain Grande Champagne 1986

MVH FrankC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14665 by Towle
Replied by Towle on topic Nye fade hos WhiskyOwner

Whiskyownwer har 4 nye fade til salg. 3 whisky fade og et Cognac.
Så jeg håber at i har mere plads i skabet.

[klip]
4. Cognac Delamain Grande Champagne 1986

Hvis den kommer bare i nærheden af den forrige af slaxen, er det en himmerrigsmundfuld - også for whiskyafficianados.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14704 by st7
Replied by st7 on topic Nye fade hos WhiskyOwner
WhiskyOwner har netop lagt 1 nyt fad til salg......Port Ellen 1983, til aftapning sidst på året, hvor den så vil havde rundet de 25 år.
Det er selvfølgelig en luksusaftapning til de hurtige. Der er allerede solgt 32% :shock: , men vi var også nogle stykker der fik mulighed for at sikre os en andel, da der var WhiskyOwner-smagning i torsdags :mrgreen: .

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14706 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Nye fade hos WhiskyOwner
Hvad fik i smagt på?

Og er der nogen som springer frem, enten godt eller skid?

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14707 by st7
Replied by st7 on topic Nye fade hos WhiskyOwner
Menuen var i rækkefølge:
1. Gin, 66,6%, fadlageret i min. 10 år :arrow: Meget mørk gin fuld af krydderier. Sjovt indslag, men ikke noget jeg vil blive forfalden til. :wink:
2. Mortlach 1994 :arrow: Dejlig dram med tydelige noter af græs/halm i både duft og smag. Synes dog stadig Mortlach gør sig bedst på sherryfad. :)
3. Mortlach 1994, romfinish :arrow: Endnu en finish jeg helst ville havde været foruden. :|
4. Glen Spey 1995 :arrow: Super næse. Som at proppe hovedet ned i en slikskål. Bliver mere krydret på tungen. :)
5. Glen Spey 1995, cognacfinish :arrow: NEJ NEJ NEJ...Næse, smag og finish hænger slet ikke sammen. Skyder i alle retninger men rammer ikke noget. :(
6. Cragganmore 1993 :arrow: Bedste non-islay denne dag. Endnu en super næse med mange indtryk/stor kompleksitet. Smagen lever ikke helt op til næsen, men er stadig rigtig dejlig. I mine smagsnoter står der "sød frugtsalat" :D
7. Port Ellen 1979 :arrow: God Port Ellen, men jeg havde nok for store forventninger, som den ikke helt levede op til. :) :?
8. Vatted Islay Malt 1988 :arrow: MUMS. Glæd Jer. :D
9. Vatted islay Malt 1992 :arrow: Fik ikke skrevet karakter/noter ned, men husker den som en typisk røgbombe fra det sydlige islay. :)
10. Royal Lochnagar 1977 :arrow: Dårlig planlægning. Efter 3 dramme fra Islay, kom denne 28 årige whisky slet ikke til sin ret. Derfor ingen smagsnoter. :roll:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14708 by st7
Replied by st7 on topic Nye fade hos WhiskyOwner
Vil lige tilføje, at jeg ingen andele havde i overstående aftapninger, men kunne jeg skrue tiden tilbage, ville jeg havde valgt at købe en andel i PEAT-PACK 1 (nr. 8+9). Glen Spey var både dagens store positive og negative overraskelse. Kendte ikke på forhånd til Glen Spey, men uden finish var den utrolig dejlig. Derfor var det også kedeligt, hvordan en uheldig finish, efterfølgende gav en helt anden oplevelse. :shock:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14709 by Duffer
Replied by Duffer on topic Nye fade hos WhiskyOwner
Port Ellen Status 06.03.2008 kl. 07.17
Solgte andele: 100%

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14710 by BigMac
Replied by BigMac on topic Nye fade hos WhiskyOwner

Port Ellen Status 06.03.2008 kl. 07.17
Solgte andele: 100%


Igen er en stor del af de solgte andele sikkert gået 'hinsidan' til Svensken - ligesom det forrige fad :?

Jeg skal dog ikke hyle - jeg blev tilbudt en ½ anpart, men valgte at sige pænt nej tak... :)

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14715 by Peteys
Replied by Peteys on topic Nye fade hos WhiskyOwner
Ja jeg mødte en svensker på Limburg sidste år, som havde omkring 30-40 andele totalt set i de to første fade....
Der må være penge at tjene på dem hinsidan?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14716 by Whiskynyderen

Jeg skal dog ikke hyle - jeg blev tilbudt en ½ anpart, men valgte at sige pænt nej tak... :)
/claus


Det samme her. Mine smagsløg kom ikke i affekt, da jeg læste duft- og smagsnoterne.

Bare navnet Port Ellen giver mindelser om fluers summen omkring en lort :twisted:
(Undskyld til alle jer, der har købt en andel, og sætter pris på den :oops: )

Jeg vil alligevel hellere give 100 kr. mere og købe en 25 års Highland Park - Men sådan er det med smag, behag og interesser :wink:

P.S. Har selv 1979'eren - Den er OK uden at være en åbenbaring, som st7 erfarede.

Mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14719 by Peteys
Replied by Peteys on topic Nye fade hos WhiskyOwner
Sku man "komme til" at købe en andel for meget af PE kan man jo altid sælge det igen og tjene en skilling på det

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14721 by Duffer
Replied by Duffer on topic Nye fade hos WhiskyOwner

Det samme her. Mine smagsløg kom ikke i affekt, da jeg læste duft- og smagsnoterne.

Port Ellen har de sidste par år vel nærmest været kult. Men selvom destilleriet nu har været lukket i 25 år, skulle der være masser af fade tilbage - heldigvis :-)
Jeg syntes f.eks Bladnochs Port Ellen aftapning (den første) er fantastisk, men har også stødt på "middelmådige" aftapninger.
Prisen på den nævnte Whiskyowner aftapning er ikke ublu, men hvis det havde været en Mortlach eller Glen Elgin var det nok de færreste købe uden at have smagt den først... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14723 by Whiskynyderen

Sku man "komme til" at købe en andel for meget af PE kan man jo altid sælge det igen og tjene en skilling på det
Peter


Tanken strejfede mig, men nej - Jeg køber whisky for at drikke det. Så kan det da godt være at en/nogle flasker kommer til at stå i mange år, før de åbnes - Men drikkes det skal de en skønne dag :D

Mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14724 by Peteys
Replied by Peteys on topic Nye fade hos WhiskyOwner
I det her tilfælde (PE) kan flaskerne stå uåbnede i nogen år, hvor efter man kan åbne den ene flaske, sælge den anden flaske, og, holde pengene hjemme på dem begge.
Sørgeligt, men sandt...

Peter
(som også køber for at drikke!!)

ps
Har købt endnu en andel i et PE fad...

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14769 by Spojs
Replied by Spojs on topic Nye fade hos WhiskyOwner
To nye fade fra WhiskyOwner:

Laphroaig 1998 ref # F84/38. En ritig dejlig og klassisk Laphroaig med velkendte Islay dyder. 995kr for en andel på 4 flasker + 195kr/flaske på aftapningstidspunktet.

Rosebank 1990 ref # 1549: Et godt fad fra dette lukkede kult destilleri. 1195kr for en andel på 3 flasker + 195kr/flaske på aftapningstidspunktet.

Læs mere om fadene på: www.qualityworld.dk/whiskyowner/fade.asp

Spojs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #15487 by st7
Replied by st7 on topic Nye fade hos WhiskyOwner
WhiskyOwner har netop lagt 3 nye whiskyfade til salg......for de tålmodige :wink:
1. Ben Nevis 1997 (aftappes om ca. 2 ½ år)
2. Auchentoshan 2000 (aftappes om ca. 3 ½ år)
3. Bowmore 2000 (aftappes om ca. 3 ½ år)

Læs mere om fadene på: www.qualityworld.dk/whiskyowner/fade.asp

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.227 seconds