Kommentar: Bliv medejer af QualityWorld

More
15 years 9 months ago #15708 by Springbank21
Hej til jer alle....er der nogen af jer herinde der har fundet det interresant?

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #15711 by MacOtto
Hej Springbank.

Jeg fandt det ret interessant, om ikke andet fordi det ikke er det helt store beløb - afhængigt af hvilken aktieklasse der anskaffes.

Jeg har imidlertid fundet det nødvendigt at stille et par specifikke spørgsmål, men jeg har endnu ikke fået svar. Jeg kunne heller ikke finde en dato på hjemmesiden vedr. informationsmøder, så jeg tænker på om det er en indledende undersøgelse af om der skulle være potentiale for ny kapital.

Hilsen
Otto

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #15713 by Towle

så jeg tænker på om det er en indledende undersøgelse af om der skulle være potentiale for ny kapital.

Elegant formuleret, Otto. Jeg skulle have grublet længe for finde frem til sådan en, tilsyneladende, neutral konstatering. Vi har jo at gøre med et populært firma og folkene bag kender vi jo alle og det er derfor svært at finde en måde at udtrykke sig på, som ikke vil genere hverken Qualityworld eller debattørerne herinde.

Og for god ordens skyld: ja, jeg har adskillige andele kørende hos Whiskyowner og vil, selv om leverancerne af flasker er yderst ustabil, fortsætte med at købe nye, når der kommer interessante fade, men et VIP-velgørenhedsmedlemsskab tegner jeg ikke.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #15717 by Duffer
Nu skal man træde varsomt med alle de Whiskyowner fans der sidder på dette forum. :wink:

Jeg vil komme med den korte version.
Efter gennemlæsning af alle de fantastiske tilbud som følger med et medlemsskab, kan man gå hen og blive helt svimmel. :-)
Der er dog kun rabatordningen jeg kan se mening i og ikke engang det tror jeg nogensinde vil kunne tjene sig ind for mig... (hvis det var det der var meningen)
Som nævnt tidligere, syntes jeg egentlig godt om Whiskyowner konceptet og det er værd at støtte.
Men at binde sig - det være sig med eller uden kapital - giver ingen mening for mig.

Jeg er enig i, at det ligner et forsøg til forøge kapitalen - det ser jeg ikke noget forkert i...
Men som enhver aktieejer ved, kan det gå begge veje.
Det skal man gøre sig klart inden man indskyder kapital i hvilket som helst investeringsprojekt.

"Træerne vokser jo sjældent ind i himlen" - står der på QW hjemmeside - det er korrekt.

Jeg ønsker dog alt mulig held og lykke for QW.
De er absolut et aktiv for den danske forbruger :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15737 by MacOtto
Min bemærkning skulle absolut ikke forstås som om der var noget i vejen med at rejse kapital, da dette er en naturlige del af at drive virksomhed.

Min kommentar skulle udelukkende forstås således, at jeg af præsentationen fik det indtryk at det var besluttet at der skulle optages nye ejere, og at der derfor var foretaget den præsentation af materiale og koncepet som det kan ses her og på selskabets egen hjemmeside.

Bemærkningen om hvorvidt præsentationen i stedet var en indledende undersøgelse skal derfor ses som at jeg havde tænkt mig at benytte mig af tilmuligheden for at blive aktionær, og havde glædet mig til at blive en del af QW. Jeg var derfor ked af ikke at have hørt yderligere efter at have sendt en mail med at par spørgsmål.

Oto

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15745 by dhl
Hej med jer alle,

Lad mig først starte med at fortælle at dette svar skrives af David Larsson, som til dagligt er ansvarshavende af Qualityworld, og at jeg dermed er 'involveret og ikke upartisk' i firmaet ;-) Ikke at jeg forventer det er noget problem, men så ved alle det!

Derudover vil jeg også nævne, at jeg normalt holder mig fra at deltage aktivt i diskussioner herude, netop fordi jeg i sagens natur vil være partisk, og ikke ønsker at belemre et aktivt og velfungerende community med lovsang og skjulte reklamer for egen virksomhed etc. - eneste grund til at jeg vælger at kommentere dette indlæg er, at jeg vil antage at i netop vil forvente/ønsker et svar fra personerne bag tiltaget ?

MacOtto - jeg er ked af at høre du ikke har fået svar på dine spørgsmål, har du mulighed for at sende dem til mig igen ? ( Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. ) alle emails omkring konceptet er blevet besvaret til dags dato, så der må være sket en fejl.
Jeg har netop fjernet datoer for møder, da de alle er afholdt, men der kommer nye datoer lige straks, vi skal bare lige være ovre feriekaoset...

HVORFOR gør vi så dette her - er det en korrupt måde at skaffe nye midler, vil vi svindle forbrugerne eller hvad foregår der egentlig ?
Det er helt rimelige spørgsmål, og jeg er virkelig glad for at i vælger at formulere dem så pænt, og ikke ønsker at 'træde os over tæerne' - men det er da spørgsmål jeg selv ville have hvis jeg altså ikke selv havde lavet konceptet ;-)

DERFOR må et svar da lige være på sin plads :-)
Vi har i gennem hele vores levetid været en virksomhed der er startet og drevet af entusiaster, og leverer smagsoplevelser og arrangementer til entusiaster. Dette betyder at alle personer i Qualityworld kommer med en helt anden baggrund, og at vores kunder har det med stille og roligt at blive bekendte, der så igen bliver venner, og som i flere tilfælde også er blevet ansatte eller medhjælpende...
Dette er vi MEGET glade for, da det i vores øjne betyder at vi gør det rigtigt! (ikke dermed sagt at der ikke er plads til forbedringer, vi ved godt at det er meget vi kan gøre endnu bedre!).
Igennem de sidste år har vi fået flere og flere WhiskyOwnere og Qualityworld-kunder til at hjælpe os på messer, vi har flere tilbud om hjælp til vores fortstående flytning, vi har fået vores WhiskyOwner logo designet af medejerne selv og vi har løbende fået forespørgsler om "Hvordan man egentlig bliver medlem af flokken ?!"
Derfor har vi længe tænkt over hvordan man kunne gøre tilhørsforholdet mere konkret - og vi tænkte først på et medlemskab.
MEN et medlemskab er på en måde så upersonligt, derfor valgte vi at vi ønskede at udvidde anpartskapitalen, således at ca. 10% af virksomheden bliver udbudt til 'fremmede hænder' (borset fra at vi jo faktisk kender de fleste af jer fra møder gennem de sidste par år ;-)
Vi ønsker altså at trække alle de trofaste og loyale personer der har fulgt og hjulpet Qualityworld siden opstarten endnu tættere til os, ved at gøre jer til medejere af virksomheden, og vi håber på denne måde at kunne få samlet en gruppe af glade og engagerede medejere, der alle ønsker at hjælpe deres virksomhed videre.
Der er mange spændende nye tiltag på vej fra vores side - og med et større skare af mere eller mindre aktive medejere, som alle spreder budskabet om Qualityworld og vores produkter, er vi sikre på at vi fortsat vil være den førende importør af luksusspiritus - ligesom vi er sikre på at vi i gruppen af medejere kan få en hel række sjove og spændende oplevelser rundt omkring i landet (og forhåbentlig på sigt også udlandet).

HUSK DOG som der bliver nævnt i tidligere indlæg - det er en investering, og som i alle investeringer er der ingen garantier for udbytte. Det løbende udbytte fra investeringen er ikke en klassisk forrentning, men derimod en række fordele og rabatter.
OG vi vil løbende udvidde denne mængde fordele med nye tiltag, efterhånden som idéerne vælter ind, og vi får resourcer til at føre dem ud i livet - så listen over fordele skulle gerne vokse fra måned til måned.

Jeg håber at ovenstående er svar nok på de mange stillede spørgsmål (også dem mellem linierne) og jeg beklager 'præddiken' og den (slet)skjulte markedsføring.
Er der stadig nogle der har spørgsmål eller kommentarer - eller vil i bare inviteres med til næste informationsmøde, så skriv bare til mig på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Jeg håber at se jer som medejere i virksomheden ;-)

www.qualityworld.dk - en verden af flasker!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15746 by Towle
Hej David

Fint at du kommer med dine kommentarer, så der ikke danner sig for mange myter.

HVORFOR gør vi så dette her - er det en korrupt måde at skaffe nye midler, vil vi svindle forbrugerne eller hvad foregår der egentlig ?


Der er bestemt ikke noget galt eller odiøst i at skaffe nye midler, men af kommentarerne fremgår det jo tydeligt, at "folk" ikke mente at dette formål fremgik særligt klart af jeres nyhedsbrev.

I har i forvejen en kreds af frivillige, der hjælper til af interesse i forskellige sammenhænge og I åbner nu mulighed for at formalisere dette ved at købe en anpart - eller er det et medlemsskab? Og det er nok her jeg fik budskabet galt i halsen. Man skulle betale 995 kr. for at få en række fordele, hvoraf man ikke ville være i stand til at unytte ret mange af dem, hvis man bor ret langt væk fra Herlev. Derfor så det for mig ud som et "velgørenhedsmedlemsskab" af en eksklusiv klub.

Jeg synes måske nok I skulle have meldt klarere ud: at dette her handler om en kapitaludvidelse, at der er tale om anparter - ikke aktier - og så skulle i havde redegjort mere detaljeret for det juridiske. Udloddes der udbytte ved eventuelt overskud; subsidiært: hæfter man ved underskud.

Held og lykke med forehavendet. Dynamiske mennesker og firmaer i markedet, kan kun være en berigelse for os alle.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15748 by st7
Har på vegne af MWL købt en anpart. :)
Det skyldes selvfølgelig de forskellige fordele man opnår som anpartshaver, men også muligheden for at støtte et firma der i den grad beriger det danske whiskyudbud.
Både som importør at uafhængige aftappere samt konceptet med fadandele via WhiskyOwner. :D

Towle, jeg kan godt forstå du synes QW ligger langt væk. Sådan har jeg det også med DMWA :( , som jeg ellers godt kunne tænke mig at besøge til Deres åbent hus arrangement. Det afholder mig dog ikke fra at støtte firmaet via et årligt abonnement på MALTEN.
Foruden DMWA findes der i Jylland jo også Mac Y, FC-Whisky, Petey og Al Jones :mrgreen: , så jeg mener godt du kan unde os QW her på Djævleøen.
Spøg til side :wink: , så er de fleste fordele i QW-anparten netop ikke betinget af du bor tæt på.

Jeg kan samtidig forstå på et svar fra David i Owners Only, at QW vil turnere landet tyndt, gerne med hjælp fra anpartshaverne til at skaffe lokaler, for at afholde smagninger.
Selvom Herlev selvfølgelig ikke ligger så langt væk, så regner jeg da med at MWL vil forsøge at lokke David til Ringsted :idea:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15749 by dhl
Hej Towle og Søren (og jer andre).
Helt fair - alle tekster læses jo netop af andre end dem der har skrevet dem, og man har dermed en tendens til at tro at visse ting 'giver sig selv'.
Vi har forsøgt at forklare det så åbent og ærligt som muligt i konceptet - men de fleste personer der vil 'investere' 995kr ville nok blive skræmt hvis de blev mødt af vedtægter, lovgivning osv. - derfor har vi prøvet at holde en ikke alt for 'tung' stil i beskrivelserne.

Vi har også gjort meget for netop at sørge for at fordelene ikke er afhængige af placering nær Herlev, og vi vil aktivt sørge for at komme landet rundt, gerne om Søren skriver, med hjælp fra anpartshavere.

Igen vil jeg bare sige - OwnersOnly er en mulighed for at blive medejer i biksen - og som medejer er man altså en vigtig resource for vores virksomhed, og vi vil netop gerne have input og kommentarer fra Owners, dvs. vi vil prøve at gøre alt hvad vi kan for at levere de tiltag som medejerne efterspørger.
Det ville jo være en ret skidt idé at få samlet en stor skare medejere, som man så bagefter skuffer ;-)

Så fyr løs - hvad i synes der mangler, hvad i ikke forstår, hvad i er urolige for osv. - der er ingen tabu-emner og ingen sure miner herfra ligegyldig hvad der spørges om.

Det handler om kvalitet og om oplevelser!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15750 by dhl
I øvrigt - for dem der ikke har set det, så findes der altså et ret detaljeret beskrivelse af konceptet på www.qualityworld.dk/qualityworld ... taljer.asp

OG jeg har også samlet informationer om investering af pensionsmidler her: www.qualityworld.dk/qualityworld ... ension.asp

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15977 by Towle
Jeg har gentagne gange forsøgt at kontakte Whiskyowner og Qualityworld pr. mail, men alle de forskellige adresser jeg kender hos dem, melder om permanent fejl og deres online mailformular melder også "side ikke fundet".

Nogen der ved hvad der sker i Herlev?

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15978 by Whiskynyderen
Har lige hørt at de er under opbygning og skal flytte til nye lokaler. Men du har ret - Det er som om, at mails 'falder i et sort hul' - Har bl.a. prøvet info@.... for få billetter til Wining & Dining samt oplysninger om arrangementerne 'Smageturne .....', men uden resultat ?

mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15979 by Duffer

jeg er ked af at høre du ikke har fået svar på dine spørgsmål, har du mulighed for at sende dem til mig igen ? ( Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. ) alle emails omkring konceptet er blevet besvaret til dags dato, så der må være sket en fejl.
Jeg har netop fjernet datoer for møder, da de alle er afholdt, men der kommer nye datoer lige straks, vi skal bare lige være ovre feriekaoset...

Er der stadig nogle der har spørgsmål eller kommentarer - eller vil i bare inviteres med til næste informationsmøde, så skriv bare til mig på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Er ovenstående e-mail prøvet?
Facebook: da-dk.facebook.com/people/David_ ... 1055419579

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15982 by Towle

Facebook: da-dk.facebook.com/people/David_ ... 1055419579

Sendte en besked på Facebook og fik omgående svar fra David. De modtager dagligt mange mails uden problemer, men oplever periodisk, at nogle kunder ikke kan "komme igennem". Kilden til fejlen er ukendt.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.215 seconds