Kommentar: Vind billetter til WhiskyMessen i Kolding

More
15 years 1 month ago #17639 by chk
Set i Vejle Amts Folkeblad 12-3-09
Forskellig køn - ens pris
Mænd og kvinder skal betale det samme for den samme vare.
Det har det nye Ligebehandlingsnævn netop slået fast, og så erdet ganske ligegyldigt, om mænd drikker og spiser mere end kvinder, eller om kvinder lokker mænd til -og derfor får gratis adgang. I den første sag gav en kro et tilbud på julebuffet og fri bar, hvor mænd skulle betale mere end kvinder pr. kuvert.Kroværten gav den begrundelse for prisforskellen, at mænd spiser og drikker mere end kvinder. I den anden og tredje sag i det nye Ligebhandlingsnævn var der klager over,at der ikke samme adgangspriser for mænd og kvinder i en
klub og på et diskotek.
klubben og diskoteket kunne kvinder komme gratis ind. Men uanset om det er en god forretning at opkræve forskellige priser for mænd og kvinder, så er det i strid med ligestillingsloven og derfor ikke tilladt. / ritzau/ mvh chk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17653 by Macdeffe
Det beror sikkert på det faktum at antallet af kvinder der intesserer sig for whisky er forsvindende lille i forhold til antallet af mænd !

Hvad er forklaringen på det ?

Der er f.eks så godt som ingen kvinder der poster på dette forum og går man til en smagning er antallet af kvinder typisk 1-2 ud af 30-40 stykker

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17657 by dmwa
Men uanset hvad - så er Whiskymessen måske på gyngende grund med deres differencierede priser på mænd kontra kvinder. Så måske ryster arrangørerne bag whiskymessen på hånden? Jeg er ikke helt enig med MacDeffe omkring antallet af kvinder til whiskysmagning - se blot på WWW Falster og andre af de smagninger, som Dansk Maltwhisky Akademi afholder- Jeg tror mere det bunder i, at de smagninger MacDeffe deltager i, er noget mere "skarpe" / "nørdede" (ABSOLUT ikke ment negativt) - men det tiltrækker måske flere mænd end kvinder at være så seriøs???

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17659 by Macdeffe
Jeg deltager omtrent i samtlige smagninger jeg kan komme i nærheden af, både her til lands og i Skotland. Jeg deltager gerne i både "banale" smagninger samt mere nørdede smagninger.

Jeg har dog aldrig været på Falster. Men alle de andre smagninger jeg deltager har et generelt mønster af et stort flertal af deltagerne er af hankøn

Hvis DMWA-smagninger og Falster har en jævn kønsfordeling er det dem som skiller sig ud.
Det er simpelthen rigtigt at langt de fleste deltagere er mænd til whiskysmagninger. Der tager du simpelthen fejl Flemming

Så meget fejl at jeg næsten ikke en gang gider diskutere at det er et faktum. Jeg spørger derimod hvorfor det er sådan !!!!

På whiskymessen syntes andelen af kvinder at være 10-20%


MacDeffe

PS Mit indtryk er at Falster er noget af det mest nørdede man kan deltage i her til lands, men jeg tager måske fejl ?

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17661 by Duffer
Der skal vel ikke en dybdegående undersøgelse til for at konstatere at whisky primært er en mandedrik og de fleste er +35 år.?
Jeg vil tro at hver 10-12 deltager på Limburg er kvinde og det er mit indtryk at de fleste er med deres mænd.
En af fordele i Limburg er, at entréprisen er under en halvtredser - inklusiv et glas - så selvom man ikke har den store interesse er det ikke den store udskrivning.
Og så er der også én til at slæbe mandens indkøb...!!! :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17665 by dmwa
Hej Alle.
Pkt. 1 - så er WWW Falster i mine øjne ikke mere nørdet, end man selv gør det til. Hvis der er noget, der er nørdet, så er det vel at samle 4-7 foredragsholdere over en weekend, og lade dem promovere deres egne interesser og produkter. Så er der en masse hygge - hvor man selv må medbringe sine egne favoritflasker, masser af god mad - og mulighed for at se på Nykøbing, Falster og omegn.

Pkt. 2 - så er der ikke ligelig fordeling mellem mænd og kvinder til WWW Falsters smagninger - men der er måske 1/3 eller flere. Forskellen på WWW er måske, at det er et "fælles" arrangement, hvor man også er noget for hinanden. Det er ikke "bare" et whiskyarrangement - men også et weekendophold med nogle spændende indlæg - og uden at vide det (for jeg er jo en mand) - så er det måske derfor, at vi ikke ser så mange kvindelige deltagere som mænd til whiskyarrangementer? Jeg tror, at der ligger en "kultur" blandt mænd i at være sammen med andre mænd, overgå og dupere hinanden - og til en vis grad skabe sig åndsvage / have det sjovt. Det tror jeg ikke på samme måde ligger til kvinder. Derudover koster en whiskysmagning jo typisk fra DKK 200 - 800 - og jo dyrere de bliver, jo flere kvinder vælger fra, og lader manden gå til smagningerne - det er i alle tilfældet mønstret på WWW Falster.

Pkt 3 - whisky er så absolut ikke en mandedrik - det var det måske i 1960 ´erne, men ikke i det. 21. århundrede. At vi ikke ser dem til til whiskysmagninger er ikke ensbetydende med, at de ikke kan lide (og går op i) whisky - jvnf. pkt. 2. Prøv blot at se, hvor mange Brand Ambassadors der pt er kvindelige i SKotland (MacDeffe - det er et spørgsmål til din næste quiz). Nogle af de største producenter har kvindelige whisky ambassadører - og det kan naturligvis være både for at fange nye grupper (læs kvinder) - men vel også fordi, at det er et faktum, at kvinder er interesserede i whisky!

Pkt 4 - MacDeffe som tidligere, så tror jeg, at vi i bund og grund er enige, vi har blot forskellige indgangsvinkler til spørgsmålene. Det jeg mente med, at du gik til de mere "skarpe" smagninger var blot, at du jo giver udtryk for, at du er til cask strength og har helt egne holdninger til, hvad du har fundet frem til, at du finder godt - og derfor er du vel også længere end gennemsnittet af whiskynydere i Danmark.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17667 by Macdeffe
Jeg har en gang læst eller hørt at kvinder skulle være bedre nosere end mænd. Jeg kan dog ikke huske hvor

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17668 by Duffer

Jeg har en gang læst eller hørt at kvinder skulle være bedre nosere end mænd.

Ja, og en hund har mere end 220 millioner lugtreceptorer mod menneskets 5 millioner :-)

Hej Alle.

Pkt.1 - Ja, så var der sku lige listet endnu en reklame ind der :-)
Jeg syntes på en måde det er lidt upassende / respektløst at fremhæve / omtale sin egen messe på en tråd der omhandler en anden whiskymesse i Danmark
Pkt.2 - en hel del postulater og lommefilosofier som jeg er uenig i....
Pkt.3 - en hel del postulater og lommefilosofier som jeg er uenig i....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17671 by dmwa

Jeg syntes på en måde det er lidt upassende / respektløst at fremhæve / omtale sin egen messe på en tråd der omhandler en anden whiskymesse i Danmark

Duffer - nu er jeg stået af - hvori ligger reklamen? MacDeffe skriver, at WWW Falster (som ikke kan betegnes som en messe) er mere nørdet end noget andet - jeg beskriver, hvad der foregår. Hvis jeg ville reklamere specielt for WWW Falster - så tror jeg nok, at du vil finde andre tråde hvor det er gjort noget mere direkte. At trådens overskrift hedder noget andet, end vi nu drøfter / diskuterer / udveskler meninger om, ja det er vel i bund og grund charmen ved chatsider som Whiskynyt - men vi kan da godt bede administratoren om at oprette en ny tråd, hvis det hjælper ude på den jydske vestkyst for forståelsen. I øvrigt er der generelt min. 25% kvinder til smagningerne på Falster

Pkt. 2 + 3 - jamen det er da vidunderligt, at vi ikke er enige, men hvis vi og andre skal have noget ud af det, så vær dog konkret, hvis du vil kommentere det.

Og det med hundens næse (som jo heller ikke har noget som helst med at vinde billetter til Whiskymessen) - når den nu kan lugte så godt, hvorfor f..... skal den så have snuden HELT ned til lorten - jeg kan squ lugte den uden at skulle bukke mig ned....


Slainthe

Flemming


Og - så et lille spørgsmål - hvordan får du "kasserne" frem med citater????

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17674 by Duffer

Duffer - nu er jeg stået af - hvori ligger reklamen?

Der er vel efterhånden næppe et DMWA indlæg fra dig som ikke indeholder kritik eller reklame - og som regel en kombination af begge. For mig er det fint at der er indlæg med reklame, men som forhandler bør man efter min mening være lidt forsigtig med at kommentere på andres arrangementer i et forum. Eller skrive/tale med spaltet tunge med to logind (som Hysse og som DMWA) som du har haft til vane med før her på forummet. Jeg kan svagt erindre dine meget kristiske og nedladende indlæg som Hysse hvor du senere kom til at skrive DMWA nedenunder :-)

Pkt. 2 - så er der ikke ligelig fordeling mellem mænd og kvinder til WWW Falsters smagninger - men der er måske 1/3 eller flere.

I øvrigt er der generelt min. 25% kvinder til smagningerne på Falster

Først er det 33% eller mere - så justerer du det til 25%. Din påstand med hensyn til Falster kan være rigtigt, men ikke ensbetydende med at det forholder sig sådan i resten af verden. Du taler her om et enkelt lille arrangement i Danmark - og drager en konklusion som om det forholder sig sådan overalt i verden.

Jeg tror, at der ligger en "kultur" blandt mænd i at være sammen med andre mænd, overgå og dupere hinanden - og til en vis grad skabe sig åndsvage / have det sjovt. Det tror jeg ikke på samme måde ligger til kvinder.

Jeg ved ikke hvilke smagninger du har deltaget på, men det er slet ikke noget jeg kan nikke genkendende til - tværtimod. Jeg kender faktisk kun en unavngiven person som prøver at dupere og overgå andre - og det er hidtil ikke gået for godt :-)

Derudover koster en whiskysmagning jo typisk fra DKK 200 - 800 - og jo dyrere de bliver, jo flere kvinder vælger fra, og lader manden gå til smagningerne - det er i alle tilfældet mønstret på WWW Falster.

Du har erfaringen med Falster - men alle de smagninger jeg har deltaget på har kvinderne udgjort max. 5% eller derunder. Hvis du mener at kvinderne fravælger smagninger på grund af prisen - så hænger din teori vel ikke helt sammen?

så vær dog konkret, hvis du vil kommentere det.

whisky er så absolut ikke en mandedrik

Om så 10% af alle whiskydrikkere var kvinder - så er det en mandedrik. Der er (formentlig) ganske få mænd der går med make-up - derfor er det stadig en kvindeting.

Og det med hundens næse (som jo heller ikke har noget som helst med at vinde billetter til Whiskymessen)

Nej, der fangede du så ikke sarkasmen/ironien til MacDeffes indlæg :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17676 by JustAgirl

Og så er der også én til at slæbe mandens indkøb...!!! :-)


Slæbe mandens indkøb, selfølig kvinder køber da aldrig whisky!!!!

I mange forhold er det somregl kvinden som sidder på pengepungen (økomonien) så det burde i et vist omfang begrænse mandens indkøb. :D

Forresten hvor kan i bare skændes herinde når i først kommer igang :oops:

/Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17679 by Macdeffe

Og - så et lille spørgsmål - hvordan får du "kasserne" frem med citater????


Hvis man vælger "skriv indlæg" istedet for "Hurtigt Svar" får man mulighed for at indsætte quotes (samt fed skrift m.m)


Og det med hundens næse (som jo heller ikke har noget som helst med at vinde billetter til Whiskymessen) - når den nu kan lugte så godt, hvorfor f..... skal den så have snuden HELT ned til lorten - jeg kan squ lugte den uden at skulle bukke mig ned....


Hunden er bedre til at finde de finere duftnuancer... også i en lort

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17682 by JustAgirl
Synes det er lidt sørgelig hvor denne diskution efterhånden er båret hen (med god hjælp fra DMWA og Macdeffe), fra chk's udmærket indlæg om ligestilling, hvilket jeg gerne bakker op om da det whiskymessen gør er drøn ulovligt.
Har personlig ikke noget imod at betale det samme som i andre for den samme vare, der er heller ikke prisforsel i det lokale supermarked for mænd og kvinder. :?

Men at diskutionen her ligefrem skal ende i hundens lugtesans eller mangel på samme og hvad der evt. kommer ud af dens bagdel - det fatter jeg ikke.

/Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17683 by BigMac

Synes det er lidt sørgelig hvor denne diskution efterhånden er båret hen (med god hjælp fra DMWA og Macdeffe), fra chk's udmærket indlæg om ligestilling, hvilket jeg gerne bakker op om da det whiskymessen gør er drøn ulovligt.
Har personlig ikke noget imod at betale det samme som i andre for den samme vare, der er heller ikke prisforsel i det lokale supermarked for mænd og kvinder. :?

Men at diskutionen her ligefrem skal ende i hundens lugtesans eller mangel på samme og hvad der evt. kommer ud af dens bagdel - det fatter jeg ikke.

/Ulla


Lorten skal jo ende et sted...denne gang blev det på whiskynyt :lol:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #17690 by dmwa
For lige at komme tilbage til tråden....

Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere købe "kvinde" billetter på Whiskymessen.dk - men bladet Q (udgivet af Aller Press) har da også beskrevet den særlige rabat til kvinderne - så åbenbart mange, der ikke har tillagt det synderlig betydning, hvilket kan være skræmmende, når man ser det første indlæg og Loven om ligestilling....

Link til Q ´s konkurrence her: www.qmag.dk/Sjov%20med%20Q/Konku ... hisky.aspx - hvor der er mulighed for at vinde 50 x 2 billetter.... til WhiskEy Messen.....

Slainthe

Flemming

Det var en slåfejl - sorry - det er nu rettet til whiskymessen.dk
Last edit: 15 years 1 month ago by dmwa.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17691 by MacLars

Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere købe "kvinde" billetter på Whiskynyt.dk


Der var vist lige en slåfejl der, whiskynyt.dk sælger ikke billetter...

Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.336 seconds