Hvornår holdt whisky op med at være sexet?

More
4 months 6 hours ago #35871 by Macvaerk
Engang var whisky for de frække drenge. Og nu er det blevet sådan her:

Douglas Laing 75th Anniversary Tasting | Malt - Whisky Reviews (malt-review.com)

Gik det galt dengang priserne steg? Dengang whisky begyndte at blive solgt i flasker, der ligner noget man stikker op i bagdelen?

Tja. Whisky som hobby er i hvert fald stendødt i Danmark. Det eneste højdepunkt er den årlige julekalender (og tak for den, i øvrigt).

Men så må man jo skifte til mezcal ...
 

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
3 months 4 weeks ago - 3 months 4 weeks ago #35872 by MacNiels
Jeg har lidt på fornemmelsen at du også var med på whisky for en del år siden.
Dengang hvor hvor man købte aftapninger i alderen fra 10 til 35 år til også rimelige priser, og set med dagens priser, meget billigt.

Om whisky så er blevet usexet, nok tværtimod. Alle vil købe whisky og er derfor steget i pris, kvaliteten vil jeg ikke snakke om, men blot erkende at NAS og at aftapninger fra 3 års alderen nu kan købes.

Jeg synes ikke at whisky som hobby er stendødt, men det er bestemt ikke blevet nemmere at de guldkorn der var engang.

Fandt lidt interessant (men også skræmmende) læsning her omkring værdien af produceret whisky.


Link til hele artiklen: www.divingforpearlsblog.com/2015/01/what...sky-boom-part-1.html

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Last edit: 3 months 4 weeks ago by MacNiels.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
3 months 4 weeks ago #35873 by Macvaerk
Jeg er nok mest entusiast på supermarkeds niveau. Så det med at drikke en Ardbeg fra 1970'erne eller en gammel Springbank bliver ikke for mig.

Det er rigtigt at der er mange penge i whisky i dag, men det gør det ikke ... cool. Når de søde unge damer tager i byen er det ikke whisky de drikker.

Jeg tror måske min begejstring for whisky blev knækket for alvor af denne her:

Glenfarclas Family Cask Whisky Trunk - 1954-2003 (whiskyeksperten.dk)

En kuffert! Jeg mener ... for pokker da!.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
3 months 4 weeks ago #35874 by Macdeffe
Ja. Det går ned af bakke med at tiltrække nye fans. Siden 2010 er priserne gået en vej og kvaliteten er ikke fulgt med. Jeg tror at som ung med stram økonomi er det nemt at springe whisky over i dag

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
3 months 3 weeks ago #35875 by Macvaerk
Selve kerneproduktet er godt nok. For eksempel slår en Talisker 10 det meste andet spiritus til den pris. Jeg forstår bare slet ikke den måde whisky bliver markedsført på i dag, i hvert fald ikke i Danmark. Der er altid tilbud på det mest kedelige whisky fra bunden af hylden - Tullamore Dew og den slags. Og så måske en Highland Park 10 hvis det går vildt for sig. Det var bedre for nogle år siden, hvor de for eksempel havde en Talisker 25 på tilbud til 800 kr. i Bilka. Eller en Ardbeg 10 til 200 kr.. Der er en katastrofal mangel på fornyelse omkring markedsføring af whisky i Danmark, og det er i grunden synd. Måske har det også noget at gøre med den der moralske bølge, der skyller ind over landet for tiden.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
3 months 3 weeks ago #35876 by MacNiels
Du har ret i at der er længere mellem snapsene i forhold til gode tilbud på whisky i butikkerne.
Dog vil jeg sige at går man ind til den lokale whisky pusher (vinforhandler) så har de som regel noget fornuftigt til rimelige penge.
Udfordringen er som jeg ser det, er at destillerierne kan ikke følge med til at producere i samme mængde som der kan sælges.
I whisky sammenhæng er Danmark et meget lille marked, så omkostningerne er store i forhold til det arbejde der skal udføres for at sende en mængde flasker til Danmark.
Så producenterne sælger ofte til de markeder hvor de sælger mest.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.170 seconds