Isle of Arran

More
15 years 10 months ago #15293 by st7
Isle of Arran was created by st7
Snøft :( ....så gled de sidste dråber ned af min højt værdsatte Isle of Arran 10 år (1996), 48%, MacY Celebration Range.
Jeg har desværre ikke smagt en anden Arran, der nærmer sig ovenstående aftapning.
Nu har jeg jo så heller ikke smagt alle de varianter der er, så hvis der er nogen der har smagt MacY ´s, og kan anbefale en lignende (eller bedre :o ) Arran, ville det være en stor hjælp, i min jagt på en erstatning.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15295 by cs
Replied by cs on topic Isle of Arran
så køb en mere... den er jo rigtig god..

cs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago - 15 years 10 months ago #15296 by -arsH
Replied by -arsH on topic Isle of Arran
Jeg kjenner ikke den aktuelle tapningen, men her i Norge har vi hatt noen fantastiske bourbonfat-tapninger. Cask #2131 er utsolgt for lengst, cask #2125 fikk vi bare 60 flasker av til Norge, så der kan det være noen flasker igjen ute i Europa.

Et medlem i NMWL Oslo har akkurat kjøpt bourboncask #1809 hos Juuls Vinhandel i København (Lenken krever registrering hos NMWL for å kunne åpnes), og likte den meget godt.

Ellers så har vii hatt en stor Arran-smaking sammen med den norske importøren (Jon Bertelsen). Siden lenken krever registrering hos NMWL for å kunne åpnes, legger jeg inn hele referatet derfra:

Her kommer referatet fra Arran-tastingen.

Tilstede Jon Arne, Nils Johan, Kjell Tore og Lars Helge.

Smakingen var åpen og det ble hovedsakelig servert tre og tre whiskyer, og vi brukte selvfølgelig spyttebakk.

Jon var selvfølgelig inhabil og kunne ikke gi noen poengmessig vurdering av tapningene, men han sørget selvfølgelig for at vi andre fikk de riktige meningene"¦ Undertegnede er en sær, kresen liten jævel som de siste årene har blitt miljøskadet til å forakte alt unødvendig fatpreg. Jeg vil ha korn og harmoni. Andre i selskapet er uttalte tilhengere av eldre sherrylagrede whiskyer, mens vertskapet igjen er en kommersiell aktør som ønsker å selge mest mulig av det som ble servert (samtidig som han kanskje må sies å være en av de minst kommersielle av de kommersielle). Utgangspunktet for grunnleggende uenighet var altså helt klart tilstede.

Jeg fungerte (!) som sekretær og forsøkte å skrive ned de kommentarene som ble slengt ut for hver tapning vi smakte, og her kommer en samlet beskrivelse av tastingen:

Første runde var Jons utvalgte, og Arran 10 yo luftet i karaffel og fra nyåpnet flaske.

"

Last edit: 15 years 10 months ago by -arsH.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15297 by st7
Replied by st7 on topic Isle of Arran

så køb en mere... den er jo rigtig god..

God idé :idea: , men allerde da jeg købte min hos Bjergtrolden sidste år, var det den sidste de havde i forretningen.
Jeg har siden da, desværre ikke set den andre steder.
Ved du evt. hvor den stadig kan købes :?:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15298 by cs
Replied by cs on topic Isle of Arran
hej søren
Sidst jeg var i Holte Vinlager i guldsmedgade i århus havde han den på hylden - det er ca. 1 ½ md siden..

god jagt - den er værd at få ram på...

cs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15299 by ivar
Replied by ivar on topic Isle of Arran

Cask #2131 er utsolgt for lengst


Nja, den siste flasken ble nok ikke solgt før i går (etter litt detektivarbeid, dog...).

Ivar Svensson
NMWL - Oslo

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15300 by cs
Replied by cs on topic Isle of Arran
og nu har jeg tjekket i Hólte i Århus - den er just udsolgt... der er dog kommet en robert burn aft. der ser spændende ud..

cs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15316 by Towle
Replied by Towle on topic Isle of Arran
Jeg har ladet mig fortælle, at den stadig er på hylden hos Dahls Vinhandel i Viborg. Har dig ikke selv checket, da jeg stadig har to uåbnede flasker i skabet.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15317 by Kim_M
Replied by Kim_M on topic Isle of Arran
Jeg købte en Arran Bourbon Cask hos Juul's for godt en tre uger siden, og lad mig sige det på denne måde: Vi drak 3/4 af flasken den aften vi åbnede den, og det var ellers ikke fordi det skortede på gode varer.

Nam nam.

Kim

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15323 by Gormie
Replied by Gormie on topic Isle of Arran
Dobbelt tjekkede lige Bjergtrolden i dag men der er desværre ikke nogen hos dem mere.

/Gormie

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.203 seconds